ابراهیمی در دیدار با رییس جمهور اسبق تانزانیا مطرح کرد؛

ضرورت انکارناپذیر وحدت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان و بدخواهان

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دشمنان با ایجاد جریانات افراطی، تکفیری و تروریستی در تلاش برای ایجاد تفرقه و توطیه بر علیه امت اسلامی و تضعیف جهان اسلام هستند.

ضرورت انکارناپذیر وحدت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان و بدخواهانبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی حسن موینی رییس جمهوری اسبق تانزانیا روز جمعه طی دیداری، بر ضرورت انکارناپذیر وحدت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان و بدخواهان تاکید کردند.

در این دیدار همچنین دو طرف درخصوص دیدگاه های مشترک ایران و تانزانیا به گفت وگو پرداختند.

ابراهیمی ترکمان در این دیدار با اشاره به فعالیت های تاثیرگذار حسن موینی در دوران ریاست جمهوری گفت: شما در دوره ای که مسئولیت ریاست جمهوری تانزانیا را عهده دار بودید، روابط بسیار نزدیکی میان دو کشور برنامه ریزی و به اجرا درآمد و امروز آثار اقدامات ماندگار آن دوران را می توان در روابط و همکاری های دو کشور مشاهده کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تفرقه بدخواهان در ایجاد مصیبت و تفرقه برای امت اسلامی اشاره کرد و افزود: تمامی آموزه های دینی و ارزش های اصیل اسلامی بر چهره روحانی، رحمانی و اخلاقی اسلام تاکید دارند و دشمنان با ایجاد جریانات افراطی، تکفیری و تروریستی در تلاش برای ایجاد تفرقه و توطیه بر علیه امت اسلامی و تضعیف جهان اسلام هستند که باید در مقابل این اقدامات برنامه ریزی کرد و نقش شخصیت های بزرگ جهان اسلام و علماء در این میان بسیار مهم است.

وی همچنین به حادثه منا در سال گذشته و شهادت تعداد زیادی از حجاج اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی که مسئولیت حفط جان حجاج را بر عهده دارد در مقابل این فجایع هیچ مسئولیتی را نپذیرفت و باید برای حفظ و حراست از جان حجاج باید تدبیر لازم را به عمل آورد. 

رییس جمهوری اسبق و شخصیت مهم و تاثیرگذار تانزانیا نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از این دیدار افزود: سخنان و مصادیقی که شما از چهره صلح طلب و متعالی اسلام ارایه کردید بسیار مهم و قابل توجه است. جریانات افراطی و تکفیری علیه مسلمانان و همه بشریت جنایت می کنند و باید امروز برای امت اسلامی تحت یک پرچم واحد به منظور مقابله با این دیدگاه ها برنامه ریزی و همکاری کرد.

علی حسن موینی، رابطه ایران و تانزانیا را بسیار مثبت ارزیابی کرد و خواهان توجه هر چه بیشتر مسئولان دو طرف در جهت رشد و توسعه این روابط شد.

ابراهیمی ترکمان پیش از این با مقامات کشور نیمه مستقل زنگبار و همچنین در درالسلام با وزیر فرهنگ، مفتی مسلمانان تانزانیا و مفتی مسلمانان دارالسلام دیدار گفت وگو کرد.

در این دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان حضور داشتند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار