کرمان؛

مهرماه زمان آمارگیری از زنبورستان ها

آمارگيری سراسری زنبورستان های استان كرمان از سوم مهر ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان، علی باقری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: آمارگیری از زنبورستانهای استان و به طور همزمان در سراسر كشور و به مدت شش روز از سوم لغایت هشتم مهرماه سالجاری با مشاركت تشكل های زنبور داری انجام می شود.

وی افزود: زنبورداران لازم است به مدیریت جهاد كشاورزی شهرستانها و تعاونی های زنبور داران مراجعه و فرم مربوطه را تكمیل كه آمارگیران با داشتن اطلاعات دقیق آمار گیری را انجام دهند.

وی با بیان اینكه هدف از این آمارگیری تعیین تعداد كلنی ها و میزان تولید عسل می باشد، افزود: برای دستیابی به اطلاعات دقیق، ضمن هماهنگی مدیریت جهاد كشاورزی شهرستانها و تعاونی زنبور داران استان، ترتیبی اتخاذ شده تا آمار مربوط به زنبور داران مهاجر كه طی مدت آمارگیری در استان مقصد مستقر می باشندتوسط مامورین آمار برداری استان مقصد ثبت و در آمار استان مبدا لحاظ شود.

در طول مدت آمارگیری، نقل و انتقال كلنی ها زنبور عسل ممنوع و هرگونه آمار برداری از كلنی های زنبور عسل در طول سال و خارج از زمان تعیین شده فاقد ارزش و اعتبار قانونی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار