حمایت الازهر از بی‌تدبیری سعودی‌ها/هیئت علمای الازهر با بین‌المللی شدن اداره امور حج مخالفت کرد

هیئت علمای دانشگاه الأزهر بین‌المللی شدن اداره امور حج و حرمین شریفین را رد کرد.

حمایت الازهر از بی تدبیری مسئولان عربستان/هیئت علمای الازهر با بین المللی شدن اداره حج مخالفت کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "القدس العربی"؛ هیئت علمای دانشگاه الازهر مصر، امروز شنبه، بین المللی شدن اداره حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره را به طور قاطع رد کرد.

این هیئت با صدور بیانیه ای مدعی شد: "این طرح عجیب، باب جدیدی از باب های فتنه است که باید بسته شود؛ ساماندهی امور حج بدون هرگونه دخالت خارجی تنها به کشور عربستان سعودی اختصاص دارد."

این هیئت با تمجید از عربستان سعودی به خاطر ساماندهی مناسک حج، افزود: "امت اسلامی، در دهه هفتادِ قرنِ گذشته نیز این طرح را رد کرده بود."

این هیئت خواستار دورسازی عبادات شرعی و ارکان دین اسلام از اختلافات طائفه ای و سیاسی شد و تأکید کرد که سیاسی سازی شعائر دینی، خیری برای امت اسلامی ندارد.

این درحالی است که به دلیل سوء مدیریت عربستان سعودی، هرساله تعدادی از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست می‌دهند که اوج این بی تدبیری و سوء مدیریت در موسم حج سال گذشته بروز کرد؛ به گونه ای که به دنبال وقوع فاجعه در منا، هزاران حاجی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
دوست دارم نظر داده شود که ،قطع کامل روابط مرتبط با امور حج ایرانیان ،بستن دفاتر بعثه و سازمان حج و اوقاف ایران در مکه و مدینه ،عدم صدور مجوز برای ورود ایرانیان در کشور خودشان برای انجام مناسک حج،آیا سیاسی کاری نیست! بین المللی شدن اداره ی حرمین شریفین،پیشک الازهر! اداره ی آن متعلق به همان سعودی !بگویند با جو روانی حاصله از عمل شنیع برخی کارکنان فرودگاه جده ، که به نظر یا فتوای مفتیان منحط ،احیاگر افعال زشت قوم لوط شدند،چگونه می توان باور کرد که حج سیاسی نشده است!؟ فقط امام زمان(عج) می تواند چنین اعمالی را از آن خطه ی نبوی بزداید .
آخرین اخبار