ساری،

دستگیری متخلفان شکار پرندگان + تصویر

محیط بانان پارک ملی پابند نکا شکارچیان غیر مجاز را در 2 عملیات غافلگیر و بازداشت کردند.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازساری، رییس پارک ملی پابند نکا با بیان اینکه محیط بانان مستقر در این منطقه حفاظت شده در هفته گذشته متوجه تحرکات مشکوک افرادی موتور سیکلت سوار در نقاط مختلف جنگل شدند و با تعقیب دو سرنشین موتور سیکلت به محل اختفای آنها در عمق جنگل رسیدند گفت: با بررسی فعالیت های آنان دریافتند که افراد مذکور با حفر گودال و ایجاد کومه با استفاده از ادوات صید پرندگان شکاری اقدام به صید و اسارت یک قطعه دلیجه ،پرنده شکاری از خانواده شاهین کردند .

علی کلانه افزود: از این دو متهم بازداشت شده یک قطعه پرنده شکاری دلیجه ، یک قطعه قمری ، ادوات بازگیری و چاقو کشف و ضبط شد و متهمان جهت معرفی به مراجع قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.

وی گفت: در عملیات دوم یگان محیط زیست مستقر در پارک ملی پابند نکا محیط بانان با شنیدن صدای شلیک اسلحه شکاری به طرف محل شلیک رفتند و با پایش نقاط مختلف جنگل شکارچی غیرمجاز را که یک قطعه قرقاول شکار کرده بود بازداشت کردند.

طبق قانون جرایم صید و شکار ، متخلفان برای صید و شکار هر قطعه پرنده شکاری شامل: انواع عقاب ، شاهین ، بحری ، بالابان ، دلیجه و هر قطعه قرقاول به ترتیب به 200 و 4 میلیون ریال جریمه و تا سه سال حبس محکوم می شوند.


دستگیری متخلفان شکار پرندگان + تصویر

دستگیری متخلفان شکار پرندگان + تصویر

دستگیری متخلفان شکار پرندگان + تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.