سنندج؛

شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند و شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، در یادواره شهدای روحانی و گرامیداشت شهید ملا محمد محمودی و هفت شهید روحانی شهرستان بانه با تبریک آغاز ماه ذی‌الحجه، گفت: ماه ذی الحجه ماه پر برکتی است که اولین روز این ماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

وی به ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند و شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می کند، زیرا شهدا همیشه زنده و تاثیرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به نقش مهم و تاثیرگذار علما و روحانیون در جامعه و از ابعاد جهانی اشاره و تصریح کرد: در حدیث آمده است که مرکب قلم عالِم با خون شهیدى که در راه خدا مى‌جنگد در روز قیامت وقتى با هم سنجیده مى‌شود، مرکّب قلم عالِمان سنگین‌تر بوده و بسیار ارزشمند است.

وی به شخصیت روحانی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام اشاره کرد و گفت: شیخ الشهدای روحانی کردستان شهید شیخ الاسلام است که شخصیتی فاضل و دانشمندی آشنا با علوم روز بود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: عالم روحانی مرحوم مجتهدی نیز همیشه مشتاق و در آرزوی شهادت بود که به آرزوی خود نرسید اما یاد او به عنوان یکی از پیشگامان و پرچمداران وحدت و تقریب به ثبت رسیده است.

وی از شهید ملا محمد محمودی به عنوان شخیصتی برجسته یاد کرد و گفت: برای شهادت شرایط و ویژگی‌های خاصی لازم است و آن انتخاب شدن است.

نماینده ولی فقیه در کردستان فراهم کردن شرایط معیشتی روحانیون را مهم دانست و تصریح کرد: در حد توان و در چهارچوب قانون، تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتن روحانیون و بهبود وضعیت معیشت آنها را پیگیری می‌کنیم تا فرصت ادامه تحصیل برای این قشر فراهم شود و آنها نیز باید در اجرای رسالات خاص خود اهتمام تام داشته باشند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی شهید ملا محمد محمودی اشاره کرد و افزود: این شهید والامقام در یادداشت‌های خود عنوان کرده که نمی‌توانم در مقابل جنایات گروه‌های ضدانقلاب سکوت کنم و این چنین بود که این شهید به خاطر عشق به معبود شهید شد.

وی تصریح کرد: روشنگری و دفاع از دین خدا وظیفه روحانیون است که وظیفه خطیر و با اهمیتی است و به همین دلیل دشمنان نسبت به عالمان دینی کینه دارند زیرا علما ماهیت آنها را روشن می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: شهید ملا محمد محمودی در کتاب خود، امام خمینی(ره) را متحول قرن نام برده‌اند و باب جهاد و شهادت را برای اولیاء خاص خدا و کسانی که آرزوی شهادت داشتند باز کردند که این اهمیت فراوان و ارزش معنوی بیکرانی دارد

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.