یزد؛

کنترل دخانیات، جزء 15 برنامه مهم وزارت بهداشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ازممنوعیت عرضه تنباکوهای معطر و معسل از ابتدای مهرماه سالجاری با دستور وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد حسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزددر سومین کمیته استانی پایش دخانیات، ضمن قدردانی از هماهنگی بین بخشی دستگاههای استان در کنترل عرضه و مصرف دخانیات، استمرار اقدامات پیشگیری کننده را مهمترین شرط موفقیت در این زمینه عنوان کرد.

 لطفی افزود:  693 آنالیز بر روی 77 نوع تنباکوی معطر در مراکز عرضه کشور نشان  می دهد که تمامی این مواد دخانی، آلوده به ترکیبات آروماتیک، سموم، فلزات سنگین، باکتریها،مواد سرطانزا و بیماریهای قارچی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری وکنترل دخانیات، جزء 15 برنامه مهم وزارت بهداشت است از ممنوعیت عرضه تنباکوهای معطر و معسل از ابتدای مهرماه سالجاری با دستور وزیر بهداشت خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه تاکید کرد: عرضه ادوات و ابزار آلات  دخانی باید به صورت غیر علنی و مخفی صورت گیرد و در غیر این صورت  فروش این ادوات جرم محسوب می شود.

ساماندهی مراکز عرضه ادوات قلیان، تشکیل تم نظارت در پارکها و فضای سبز، استمرار کنترل مراکز عرضه قلیان و تشدید نظارت بر این مراکز از مهمترین مصوبات  سومین کمیته پایش استانی دخانیات بود.

 انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار