لرستان؛

ثبت ۳۵۰۰مورد طلاق در لرستان

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان از ثبت سه هزار و ۵۰۰ مورد طلاق در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ ویسکرمی گفت: از جمله آسیب های اجتماعی اولویت دار که باید در شورای استانی بررسی آسیب های اجتماعی مدنظر قرار گیرند اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، فساد اخلاقی و نقاط بحران خیز هستند.

وی به آمارهای جمعیت، ازدواج، طلاق، ولادت و وفات در استان اشاره کرد وافزود : مطابق آماری که اداره ثبت احوال استان به شورای فرهنگ عمومی داده است جمعیت کمتر از ۱۵ سال استان ۲۳.۵ درصد، جمعیت ۱۵ تا ۲۹ سال آن ۳۳.۸ درصد، جمعیت ۳۰ تا ۶۴ سال استان ۳۷.۲ و جمعیت سالمند آن ۵.۵ درصد است.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در سال ۹۴ لرستان رتبه ۱۳ ام کشور را در نرخ ولادت داشته است، گفت: آمار کل ولادت های ثبت شده در استان طی سال ۹۴ حدود ۳۸ هزار و ۵۸۵ نفر بوده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۶۰ نفر پسر و مابقی دختر بوده اند.

ویسکرمی تعداد فوتی های ثبت شده در استان را طی سال ۹۴ حدود هشت هزار و ۳۹۶ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد چهار هزار و ۹۸۲ نفر مرد و سه هزار و ۴۰۰ نفر زن بوده اند و لرستان رتبه ۱۱ کشور را در زمینه نرخ فوت داشته است.

وی با اشاره به اینکه مطابق آمار سال گذشته لرستان رتبه ششم کشور را در نرخ ازدواج داشته است، افزود: در حوزه طلاق طی سال ۹۴ به ازاء هر هزار نفر جمعیت در لرستان ۱.۹ طلاق ثبت شده و این در حالی است که میانگین طلاق های ثبت شده در کشور به ازاء هر هزار نفر ۲.۱ بوده است.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه لرستان در شاخص نسبت ازدواج به طلاق در سال ۹۴ رتبه دهم کشور را داشته است، گفت: مطابق آمار میانگین سن طلاق در مردان کشور ۳۵ سال و در مردان لرستانی ۳۳ سال بوده و میانگین سن طلاق در زنان کشور ۳۰ سال و در زنان لرستانی ۲۸ سال بوده است.

ویسکرمی تعداد طلاق های صورت گرفته در لرستان را طی سال ۹۴ برابر با سه هزار و ۵۵۱ نفر برشمرد و افزود: آمار طلاق در استان در سال های ۹۳، ۹۲ و ۹۱ به ترتیب سه هزار و ۴۵۹ نفر، سه هزار و ۴۵۵ نفر و سه هزار و ۳۶۸ نفر بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.