درخواست مردم سودان جنوبی برای افزایش نیروهای سازمان ملل در این کشور

برخی از سران مذهبی و آوارگان سودان جنوبی از سازمان ملل درخواست کرده‌اند به تعداد نیروهای خود در این کشور بیافزاید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز یکشنبه، غیرنظامیان آواره در سودان جنوبی جنگ زده از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کردند هرچه سریعتر نیروهای بیشتری به این کشور بفرستد. پیش از این، برخی از وزرای دولت سودان جنوبی درباره دلیل حضور نیروهای سازمان ملل در "جوبا" -- پایتخت این کشور – پرسش‌هایی را مطرح کرده بودند.

بیش از 3 سال درگیری در این کشور موجب شده است بسیاری از شهروندان سودان جنوبی آواره شوند. با اینکه جنگ قدرت میان رقبای سیاسی در این کشور صورت گرفته است، عده زیادی از مردم سودان جنوبی تصور می‌کنند جنگ‌ها قبیله‌ای هستند.

اسقف اعظم کلیسای آنگلیکان سودان جنوبی با اشاره به نسل‌کشی در رواندا در سال 1994 به رویترز گفت: "ما نگرانیم آن‌چه در رواندا اتفاق افتاد در کشور ما نیز رخ دهد. ما به کمک نیاز داریم. ما نمی‌توانیم به تنهایی صلح را در کشور خود برقرار کنیم."

در سال 2011، استقلال سودان جنوبی رسمیت یافت. اما اندکی پس از آن، در این کشور جنگ داخلی رخ داد. در پی برکناری معاون رئیس جمهور سودان جنوبی به وسیله رئیس جمهور این کشور، اختلافات سیاسی افزایش یافت. همچنین، اکنون این جنگ جنبه قومی یافته است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت مقامات سودان جنوبی پرسشی مبنی بر لزوم باقی ماندن نیروهای سازمان ملل در این کشور -- پس از فرار معاون رئیس جمهور سابق از خاک آن – مطرح کرده اند. وی در پاسخ به این پرسش گفت: "ما به این کشور پیامی داده ایم و تاکید کرده ایم باقی ماندن این نیروها در سودان جنوبی لازم است." شورای امنیت سازمان ملل متحد به این کشور هشدار داده است در صورتی که با این نهاد همکاری نکنند، علیه این کشور تحریم نظامی وضع خواهد کرد.

در درگیری‌های سودان جنوبی، از تجاوز جنسی به زنان به عنوان یک سلاح استفاده می‌شود. برخی از آوارگان به سازمان ملل گفته اند هرگاه برای یافتن غذا و هیزم از اردوگاه خود خارج می‌شوند در معرض خطر تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

بسیاری از سران مذهبی سودان جنوبی نیز بر لزوم افزایش تعداد نیروهای سازمان ملل متحد در این کشور تاکید کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار