روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

الزامی شدن افزایش پهنای باند توسط اپراتورهای اینترنت/راه‌اندازی آزمایشگاه وب/ هشدار پلیس به بازی پوکمون‌گو

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که مهم‌ترین آنها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی:
ابرار اقتصادی از الزامی شدن افزایش پنهای باند توسط اپراتورهای اینترنت خبر داد و نوشت:
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هشدار داد که در صورت تخلف اپراتورهای ارتباطی در تخصیص میزان پهنای باند تعیین شده به هر مشرک، با این سرویس‌دهندگان برخورد می شود و دستور توقف فروش می‌دهیم. 
 این روزنامه  از قول معاون سازمان تنظیم مقررات عنوان کرده که چنانچه میزان سرانه پهنای باند به ازای هر مشترک در پروانه اپراتورها کمتر باشد، دستور توقف فروش صادر خواهیم کرد.
معاون سازمان مقررات عنوان کرده که اپراتورها ضمن این که باید به ازای هر مشترک سرانه پهنای باند مشخصی داشته باشند باید شبکه ارتباطی به گونه ای طرحی شود که مشترکان سرویس درخواستی خود را بر مبنای هزینه ای که پرداخت کردند دریافت کنند.
سرانه پهنای باند در پروانه اپراتورهای اینترنت ثابت (FCP) مشخص شده است و در صورتی که اپراتورها مطابق این پروانه عمل نکنند به آنها اخطار داده می شود و در صورت تکرار دستور توقف آن داده می شود..



تفاهم:
روزنامه تفاهم از راه اندازی آزمایشگاه وب خبر داد و نوشت:
آزمایشگاه وب از جمله مهم ترین دستاوردهایی است که در سال 95 به دنبال راه اندازی آن هستیم. این آزمایشگاه، ابزارها و دادگان مورد نیاز برای تست و ارزیابی خدمات تحت وب را فراهم می کند.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختن به مسائل مربوط به خط و زبان فارسی و غنی کردن آن را از عوامل موفقیت جویشگر های بومی دانست.
قابل ذکر است؛ با حمایت از طرح جویشگر بومی، بانك درختی با وسعت حدود 60 هزار توسعه داده می شود که ظرفیت مناسبی برای پردازش خط و زبان فارسی فراهم می کند.



صنعت:
روزنامه صنعت از نصب دکل های اجاره ای تلفن همراه غیر مجاز خبر داد و نوشت:
نصب دکل‌های مخابراتی نیاز به اخذ مجوز دارد و همین امر باعث شده عده ای از هموطنان با دریافت مبالغی به عنوان اجاره‌بها اجازه نصب این دکل ها و آنتن های مخابراتی را در محل زندگی خود دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در رابطه با نصب آنتن های BTS ( گیرنده و فرستنده های رادیویی ) عنوان کرده که برخی از اپراتورها برای فرار از اخذ مجوز نصب دکل ها را به بخش خصوصی واگذار کرده اند و بدون گذراندن مراحل قانونی با مدیرهای ساختمان صحبت کرده و این افراد را تشویق به اجاره نصب فرستنده های رادیویی می کند.
آماری که بدست آمده مشخص می‌کند که حدود 80 درصد دکل های مخابراتی نصب شده توسط اپراتور های تلفن همراه  اقدام به اخذ مجوز نکرده اند.
همچنین" علی نیک نفس" رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، از شهروندان درخواست کرده تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا این تخلفات را گزارش دهند.




فناوران:
روزنامه فناوران از هشدار پلیس به بازی پوکمون گو خبر داد و نوشت:
آمار موجود نشان می دهد که تا به امروز بازی "پوکمون گو" بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است و پیش بینی می شود که روند آن رشد صعودی به خود بگیرد.
" علیرضا آذردرخش " رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری عنوان کرده که ترکیب فضای مجازی و واقعی از ویژگی های این بازی است و علاوه بر جذابیت ها، این بازی می تواند زمینه سوء استفاده از کاربران را فراهم کند.
این مسئول به تهدیدات "پوکمون گو" اشاره کرده و عنوان کرد که برخی از اصطلاحات این بازی معانی خاصی دارند که به عنوان مثال می توان به "پوکمون"یعنی من یهودی هستم،"چاردمند"یعنی خداوند ضعیف و ناتوان است و ...اشاره داشت.

وی عنوان کرده که با این وجود کاملا مشخص است که این بازی با اهداف خاصی طراحی شده است.
هنگام نصب این بازی درخواست تائید مجوز دسترسی به اطلاعات گوشی مثل (شماره تلفن، پیامک ویا تصاویر و کلیپ ذخیره شده ) را از کاربر دارد و این اتفاق در ساده ترین اقدام می تواند علیه فرد قربانی باشد.




کسب و کار:
روزنامه کسب و کار از  زمان ورود آیفون 7 به ایران خبر داد و نوشت:
طبق اعلام شــركت اپل زمان چنداني تا رونمايي از آيفون 7 (هفتم سپتامبر يا 17 شهريور 1395) باقي نمانده است اما براساس تجربيات گذشته معمول بين ارائه محصول جديد از سوي شــركت تا رسيدن آن به دست علاقه مندان ايراني مدتي زمان لازم است.

از سوي ديگر طي هفته‌هاي گذشته فعاليت اين برند آمريكايي در ايران با حاشيه هايي همراه شده و قرار بر آن شده كه از اين پس با روي كار آمدن نمايندگي‌هاي رسمي اپل در ايران فروشندگان محصولات اين شركت ملزم به ارائه خدمات پس از فروش شوند؛ موضوعي كه قطعا مي تواند بيش از پيش موجب گراني اين برند شود.

رئيس انجمن فروشندگان سيمكارت، گوشي موبايل و تجهيزات جانبي عنوان کرده که‌ نمایندگی های مجاز این شرکت برای ورود این کالا از طریق مبادی قانونی به ایران باید تعرفه های تعیین شده گمرکی را تقبل کنند.

با توجه به اینکه نمایندگان مختلفی اقدام به ثبت نمایندگی اپل کرده اند به طور قطعی شرایط عرضه در بازار حالت رقابتی به خود پیدا می کند.
درباره زمان ورود آيفون 7 به ايران می توان گفت با توجه به شرايط موجود بعيد به نظر مي رسد كه ورود اين گوشي ها به كشور بيش از يک ماه زمان لازم داشته باشد حتي  در همين حال هم به نظر مي رسد به شكل طبيعي شركتهاي وارد كننده اين برند مقدمات كار را فراهم كرده باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار