مشهد؛

رونمای از چهار محصول دانش بنیان در مشهد

با حضور استاندار خراسان رضوی از چهار محصول دانش بنیان، در پارک علم و فناوری استان، رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نخستین دستگاه بازیافت و احیا روغن توربین، هیدرولیک موتور و نانوکاتالیست جهان، سیستم احیا چاه‌های آب، سیستم فوران‌گیر چاه‌های نفت و سامانه همیاب 24 ، چهار محصولی بودند که امروز در پارک علم و فناوری خراسان رونمایی شد.

علی رضا رشیدیان در این مراسم با اشاره به حمایت دولت یازدهم از فعالیت شرکت های دانش بنیان، این مهم را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست.

وی از اختصاص اعتباری 35 میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون از این اعتبار 24 میلیارد تومان به 40 شرکت دانش‌بنیان اختصاص یافته و باقی آن نیز تا پایان سال جاری تحقق‌ می‌یابد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سیاست‌ دولت برنامه ریزی و تلاش برای رفع موانع کاری شرکت‌های دانش‌بنیان است که به این منظور 50 درصد اعتبار برای سرمایه‌گذاری در بخش آزمایشگاهی این شرکت‌ها درنظر گرفته شده که امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه‌های بومی در استان باشیم.

رشیدیان با بیان اینکه رویکرد کلان اقتصاد مقاومتی در کشور صنعت و تولید را به سمت بومی‌سازی دانش پیش می‌برد، تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب استان در بهره‌مندی از دانشمندان و جوانان، اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف صورت گرفته که پیش از هر چیزی به همت خود آنان بستگی دارد.

وی با تاکید براینکه با حمایت‌های دولت و مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان قوت گرفته‌اند، افزود: اخیرا شاهد خدمات موثر تولیدکنندگان استان در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم که می‌تواند برای کشورعلاوه بر خودکفایی در تولید، ظرفیت صادرات را نیز فراهم کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌های صنعتی تبدیل شوند زیرا اگر شرکت‌های تولیدکننده، دانش‌بنیان شوند، سریع‌تر به هدف مورد نظر دست می‌یابند.

رشیدیان عنوان کرد: درآمد حاصل از فضای مجازی و آی‌تی بسیار زیاد است ولی با وجود آنکه بستر مناسبی برای آن فراهم است، از این ظرفیت در کشور و استان استفاده چندانی نمی‌شود.

در ادامه این مراسم حسن‌علم‌الهدایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، با اعلام اینکه خراسان رضوی سومین استان فعال دانش‌بنیان کشور پس از تهران و اصفهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: 280 شرکت در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کند که از این بین 137 شرکت دانش‌بنیان نوپا وغیرنوپاست.

وی ادامه داد: براساس مذاکراتی که با مسئولان صورت گرفته، صنایعی که بتوانند بخش پژوهشی خود را فعال و تامین کنند، 50 درصد از بودجه این بخش به آن‌ها اعطا خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.