مشهد،

درخشش دانشمند مشهدی در جهان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفت

درخشش دانشمند مشهدی در جهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهرابی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز گفت: بر اساس جدیدترین رتبه بندی دانشمندان، دانشگاه‌ ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا از سوی موسسه تامسون رویترز و پایگاهEssential Science Indicator دکتر امیر حسین صاحبکار عضو هیات علمی گروه زیست فناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فهرست یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: موسسه تامسون رتبه بندی یک درصد برتر دانشمندان جهان را هر دو ماه یکبار بر اساس 22 فیلد مختلف بررسی می کند و در این رتبه بندی، میزان ارجاعات به مقالات از شاخص های مهم به شمار می رود.

دکتر امیر حسین صاحبکار با اشاره به تهیه بیش از 300 مقاله در پایگاه های معتبر علمی بین المللی افزود: بیشتر مقالات انجام شده در زمینه بیماری های قلبی و عروقی، آتروسکلروز و چربی خون و درمان های نوین دارویی بوده و در بخش های سلولی، مولکولی و حیوانی بررسی شده است.

کسب عنوان برگزیده در جشنواره رازی، محقق جوان برگزیده سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی آیسسکو، انتخاب به عنوان نماینده کشور ایران در کمیته هیپرکلسترولمی فامیلی انجمن آتروسکلروز اروپا، محقق جوان تقدیر شده انجمن جهانی قلب، محقق برگزیده بنیاد ملی نخبگان، رتبه اول کشوری اساتید در جشنواره پژوهش های قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دریافت فلوشیپ فوق دکترای بیماری های کاردیومتابولیک از دانشگاه استرالیای غربی از دیگر عناوین علمی کسب شده این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود.

پیش از این نیز دکتر حسین حسین زاده استاد گروه فارماکودینامی و دکتر مهرداد ایرانشاهی استاد گروه فارماکوگنوزی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار گرفتند.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.