تولیت آستان قدس رضوی گفت: جنبه بین المللی دانشگاه امام رضا(ع) باید تقویت شود تا مشتاقان علوم از سایر کشورها برای تحصیل علوم پزشکی و فنی به این دانشگاه بیایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار با اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: مشهد مقدس به جهت بهره از وجود امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، حوزه کهن، دانشگاه‌های برجسته و دانشمندان شاخص، ظرفیت تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان اسلام را دارد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: بنا داریم دانشگاه علوم اسلامی رضوی را به مرکز جامع علمی مبدل کنیم که در آن به علوم انسانی اسلامی در تمام ابعاد پرداخته شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: هم اکنون نخبگان و صاحب نظران برجسته‌ای با همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی بر روی جوانب مختلف این طرح و اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، کار می‌کنند.
وی تصریح کرد: به برکت نام حضرت رضا(علیه السلام) بسیاری از بزرگان علمی حاضرند با عشق برای خدمت به بارگاه منور رضوی بیایند و این موضوع می تواند در قالب طرح توسعه خادم، مخدوم و خدمت محقق شود.
عضو مجلس خبرگانرهبری گفت: اقدامات ارزشمند و فاخری با تدبیر تولیت فقید و تلاش دست اندرکاران در این بنیاد انجام شده که قابل تقدیر است، اما در بخش تولید علم و پاسخ‌گویی به مسائل مستحدثه حوزه‌های مختلف علمی، باید گام‌های نوینی بر‌داشته شود و در این حوزه به شدت احساس نیاز می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: آستان قدس رضوی مشتاقانه آمادگی کامل برای دریافت نظرات و پیشنهادات صاحب نظران در راستای شکل‌ دهی به مرجعیت علمی و توسعه دانشگاه های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(علیه السلام) را دارد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.