اصفهان؛

میراث فرهنگی در بحث قضایی متجاوز به حریم سیلک شکست خورد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: شکایت میراث فرهنگی از متجاوز به حریم درجه یک سیلک به جایی نرسید و در صدور رای قضایی به نفع وی شکست خورد.

محسن جاوری، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تاکید بر اینکه سیلک چالش شهری است گفت:میراث فرهنگی از متجاو به حریم درجه یک سیلک در صدو ر رای قضایی پرونده را از دست داد و دیگر نمی‌تواند کاری کند اما یک شخص خاص یا مردم عادی می‌توانند حرکتی کنند.

وی،با تاکید بر اینکه این خانه مشیری مغایر با همه ساخت‌ها و سازها ساخته‌شد و متاسفانه به هر دلیل در سال 93رای برائت گرفت افزود:جای تاسف دارد و فعلا قابل پیگیری نیست چون رای نهایی و قطعی گرفت.

به‌گفته‌وی،حتی مشاوران حقوقی میراث فرهنگی کشور یک دور کامل این پرونده را مطالعه کردند تا شاید نقطه امیدی در استیفای این حق از دست‌رفته برگردد و ذره‎‌ای راه برای امکان ورود مجدد به پرونده باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، افزود: مالک سازه معروف در حریم درجه یک سیلک بعد از شروع احداث این سازه توانست پروانه ساخت بگیرد.

جاوری تصریح‌کرد: بر خلاف تصورات راه حراست از حریم درجه یک سیلک و عقب راندن متصرفان بسته نیست و مردم و شهروندان می توانند همانند مورد مشابه در شهر اصفهان که شکایت یک شهروند توانست مانع از صدمه مسیر مترو به قسمتی از محور تاریخی چهارباغ شود به عنوان حامیان و دلسوزان میراث فرهنگی شهرشان شکایتی را به قوه قضاییه مبنی بر تجاوز به حریم یکی از تاریخی ترین و مهمترین سکونت گاه های شهری بشر اولیه در فلات مرکزی ایران ارسال کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار