وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران؛

اگر «ایستاده در غبار» برای اسکار انتخاب شود، اتفاق باارزشی است

علی جنتی گفت: اگر فیلم هایی مانند «ایستاده در غبار» به اسکار بروند، هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی اتفاق باارزشی است.

اگر «ایستاده در غبار» برای اسکار انتخاب شود، اتفاق باارزشی استبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تولید محتوای مجازی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نماینده ایران در جشنواره فیلم اسکار در سال جاری تصریح کرد: نگاه ما این است که آثار ارزشی‌تر در این جشنواره و سایر جوایز بین المللی حضور پیدا کند، اما انتخاب نماینده برای حضور در اسکار ساز و کاری دارد و برای انتخاب آن عناصری تعیین می شوند، داورانی هم هستند که باید بررسی کنند و از نظر فنی و محتوایی این مسئله را تایید کنند. وزارت ارشاد در این مورد دخالت مستقیمی ندارد، با این حال اگر فیلم هایی مانند «ایستاده در غبار» به اسکار بروند، هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی اتفاق باارزشی است.
 
وی درباره فیلترینگ تعدادی از سایت های خبری در روز گذشته عنوان کرد: اتفاقی که روز گذشته رخ داد، از سوی مقام قضایی انجام شده و چرایی آن نیز باید از آن مقام پرسیده شود. اینکه این اتفاق سیاسی بوده یا نه را مقام قضایی باید پاسخ بدهد.
 
وی افزود: ما در زمینه فیلترینگ دو بحث داریم، نخست کمیته تعیین مصادیق مجرمانه که ۶ وزیر و تعدادی دیگر از افراد حقیقی و حقوقی در آن عضو هستند و عموما در آنجا در زمینه فیلترینگ تصمیم‌گیری می شود. از سوی دیگر، مقام قضایی هم این حق را دارد تا درباره موارد مغایر قانون برخورد کند. مورد روز گذشته، در زمینه مصوبات کمیته نبوده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مورد ماجرای پخش تیزر تبلیغاتی آثار سینمایی در شبکه‌های ماهواره ای نیز افزود: ما با مقامات قضایی در همه رده ها، از رئیس تا سایر مقامات این قوه به تفصیل در این زمینه صحبت کرده ایم، به‌طور مشخص معلوم است که برخی تیزر فیلم خود را برای پخش در شبکه های ماهواره ای ارائه نکرده اند، اما موارد متعددی هم هست که مشخص شده سازندگان اثر از پخش تیزر اطلاع داشته اند که البته برخی از آنها به صورت رایگان و برخی با صرف هزینه بوده است که هر دو خلاف قانون است.
 
وی ادامه داد: افراد ذی‌نفع اگر مدعی هستند که اثر خود را برای تبلیغ به شبکه های ماهواره ای نداده‌اند، در دستگاه قضایی نسبت به این مسئله شکایتی ثبت کنند. درست است که مجرم در خارج از ایران است، اما شکایت ها در سطح جهانی قابل بررسی است. اگر آن افراد مدعی هستند که خلافی صورت گرفته و ضرری کرده اند، شکایت کنند.
 

منبع: مهر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار