جنتی در جمع خبرنگاران:

از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به خوبی محافظت می‌شود

وزیر ارشاد گفت: به خوبی از آثار محافظت می‌شود ولی به طور کلی باید اهمیت بیشتری به موزه داده شود و دولت هم در زمینه صیانت از این مجموعه اهتمام بیشتری بورزد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم جشنواره هنر در جمع خبرنگاران در خصوص پایین آوردن برخی از آثار در بعضی از گالری‌ها گفت: شاید این اتفاقات به صورت موردی رخ دهد ولی باید توجه داشت که این طور نیست که خود ارشاد اثری را پایین بیاورد. اگر مشکلی باشد باید به ارشاد اطلاع دهند تا ما خودمان از برگزار کننده درخواست کنیم کار را بردارند.

وی ادامه داد: همچنین گاهی خود گالری بدون اعتنای‌ ارشاد چنین آثاری را ارائه می‌دهد و اینطور نیست که پیش از آن با ما هماهنگ کرده باشند.

جنتی در ادامه در پاسخ به علت تقدیر از نصرت‌اله وحدت در جشن زاد‌روز هنرمندان متولدین مرداد و شهریور تصریح کرد: هنرمندان در هر عرصه‌ای از روزنامه‌ها و بازیگران گرفته تا بقیه آن‌ها ممکن است در مقطعی از زمان نقش‌هایی را ایفا کرده باشند که مورد پسند این روزها نباشد. حتی بسیاری از بزرگان بازیگری که امروز از آن‌ها تجلیل می‌کنیم  در تاریخچه قبل از انقلابشان به آثاری از آن‌ها برمی‌خوریم که این سوال را برای ما ایجاد می‌کند که آیا با وجود این کار‌ها هنوز باید از آن‌ها تقدیر کنیم. اما اینطور نیست چرا که در مقطعی از زمان آن‌ها به دنبال ترویج ارزش‌های خودشان بوده‌اند و در چنین دورانی برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند اما بعد از انقلاب خودشان را با انقلاب تطبیق داده‌اند و اینطور نیست که ما همه محاسن آن‌ها را به علت مقطعی که مشکلاتی داشته است نادیده بگیریم چرا که نمی‌شود که همواره آن شکل را به دنبال خود بکشانیم.

وزیر ارشاد همچنین در خصوص نمایشگاه‌ عکس‌های کویر محمدرضا جوادی که به تازگی در موزه هنر‌های معاصر به نمایش گذاشته شده است بیان کرد: من فکر می‌کنم اگر قرار است مجموعه‌ای برای نمایش در موزه وجاهت داشته باشد آثار این هنرمند دارای وجوه مناسبی برای برگزاری نمایشگاه در موزه است.

مجید ملانوروزی‌ در ادامه صحبت‌های جنتی اضافه کرد: پای کارهای جوادی را اکبر عالمی امضا کرده است اما به طور کلی سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد که موزه باید به شکلی به همه آن‌ها توجه کند ولی لازم به ذکر است که افرادی که این نمایشگاه را تأیید کرده‌اند از اساتید و هنرمندان به نام کشور بوده‌اند.

جنتی در بخش دیگری راجع به آثار جوادی بیان کرد: هر چند وقت یکبار موزه هنر‌های معاصر نمایشگاه موضوعی را برگزار می‌کند و این مجموع هم آثاری با موضوع کویر هستند که در آن‌ها نقاشی و عکاسی را کنار هم می‌بینیم صحنه‌هایی که بسیار تأثیر‌گذار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری راجع به گنجینه موزه هنرهای معاصر خاطر نشان کرد: من مدتی پیش از این گنجینه دیدن کردم و معتقدم که به خوبی از آثار محافظت می‌شود ولی به طور کلی باید اهمیت بیشتری به موزه داده شود و دولت هم در زمینه صیانت از این مجموعه اهتمام بیشتری بورزد. همچنین کشورهای مختلف دنیا به دنبال به نمایش گذاشتن آثار این گنجینه هستند پس باید هر چه بیشتر از آن‌ها حفظ و نگهداری کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار