وزیر ارشاد در همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید»/ 3

اصحاب فرهنگ و هنر با دولت آشتی کرده‌اند/ سال 95 هشت میلیون نفر به سینما رفتند

جنتی گفت: خوشبختانه فضایی ایجاد شده که امروز اصحاب فرهنگ و هنر با دولت آشتی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید» گفت: یکی از شعارهای اساسی دولت تدبیر و امید شعار اعتدال بود و طبیعتا دستگاه‌های فرهنگی ما باید در جهت جا انداختن گفتمان اعتدال در فرهنگ تلاش می‌کردند. ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست‌های خاصی را در همین راستا در دستور کارمان قرار دادیم. از آن جمله می‌توان به گسترش اعتماد در بین اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد.

وی افزود: خوشبختانه فضایی ایجاد شده که امروز اصحاب فرهنگ و هنر با دولت آشتی کردند.

علی جنتی ادامه داد: در حوزه سینما نیز سینماگران متعددی بودند که در گذشته یا کار نمی‌کردند و یا حاضر نبودند فیلم‌هایشان را در جشنواره‌هایی چون جشنواره فجر شرکت دهند؛ ولی امروز شاهد آن هستیم که در سه ماهه اول سال 95 هشت میلیون نفر به سینما رفتند و درآمد ناشی از آن 60 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کتاب‌ها نیز به دلیل خرده‌گیری‌های نابجا پشت در مانده بودند اما امروز در چارچوب قانون و نظارت شخصیت‌های صاحب نظر، فضایی ایجاد شده که نویسندگان می‌توانند به راحتی آثار خود را بنویسند.

وی تصریح کرد: ما تنوع فرهنگی را پذیرفتیم. این را که یک سلیقه حاکم باشد، مردود می‌دانیم و معتقدیم که سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد.

جنتی افزود: امروزه در حوزه تنوع سلیقه نیز پیشرفت خوبی داریم. به گونه ای که در سال 1394، 80 هزار عنوان کتاب چاپ شده است.

وی ادامه داد: گسترش و تعمیق گفت و شنودهای فرهنگی و عدالت فرهنگی از سیاست‌های دیگری بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خود قرار داد. بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مختص کلان‌شهرها است و برخی از نقاط کشورمان شاهد کم توجهی به هنرمندان هستند. بنابراین بسیاری از امکانات فرهنگی که عمدتا در کلان‌شهرها هزینه می‌شد، به طرف مناطق دور افتاده و محروم سوق داده شد.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار