اوباما: مقابله با چالش‌های قرن، همکاری‌های مشترکی می‌طلبد/اجرای آتش‌بس در سوریه به مذاکراتی فشرده نیاز دارد

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد اجرای آتش‌بس در سوریه به مذاکراتی سخت نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در نشست پایانی گروه 20 در چین گفت: آمریکا به حمایت از اقتصادهای در حال رشد پایبند است. ما باید برای تقویت اقتصاد در کشورهای جهان تلاش کنیم و همین هدف گروه 20 است.

وی تأکید کرد: ما به اقتصادی قوی‌تر نیاز داریم که فرصت‌های شغلی جدیدی را برای طبقه متوسط جامعه فراهم آورد. مقابله با چالش‌های قرن 21 تلاش مشترک و همکاری ما را می‌طلبد.

اوباما تأکید کرد: نشست من با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صریح بود. من با پوتین درباره مذاکرات جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره سوریه نیز صحبت کردم. مذاکرات با روس‌ها به دلیل نبود اعتماد کامل میان دو کشور دشوار است.

اوباما با این ادعا که نظام اسد حملات بی هدفی را در حلب انجام می‌دهد، گفت: درگیری‌ها در حلب کمی کاهش یافته بود اما اخیرا بار دیگر جنگ شدت گرفت. من با پوتین درباره چگونگی اجرای آتش‌بس در حلب صحبت کردم. اجرای آتش‌بس به مذاکراتی سخت نیاز دارد.

اوباما گفت: ما در توافق‌ها با پوتین، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره اوکراین به نتایج سرنوشت‌ساز و خیلی مهم دست نیافتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار