داعش هزاران کودک سوری را در صنعت نفت خود به بیگاری گرفته است+ تصاویر

در جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته، داعش هزاران کودک را در پالایشگاه‌های خود ساخته‌اش مورد سوءاستفاده قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت کلایمت چنجر؛ از اوایل جنگ سوریه در سال 2011، هزاران لکه سیاه در مناطق مختلف سوریه پدیدار شده اند. بر اساس گزارش ها و بررسی های صورت گرفته از سوی یک نشریه هلندی، 5791 پالایشگاه دست ساز از سوی داعش از سال 2012 آغاز به کار کرده اند.

در ماه های اخیر پالایش نفت از کارگاه های بزرگ و صنعتی، که به راحتی از سوی بمباران های هوایی  هدف قرار می گرفتند، به پالایشگاه های کوچک و دست ساز منتقل شده است. این پالایشگاه ها اکثرا خطرناک و شیمیایی هستند و کارگران آن ها نیز کودکان هستند.

پیشتر، بررسی های جداگانه صورت گرفته از سوی یونیسف و سازمان ملل و همچنین خبرنگاران بسیار دیگر، نگرانی هایی در مورد میزان استفاده از کودکان در پالایشگاه های این چنینی ایجاد کرده بود. در حالی که بسیاری از مردان سوری در حال شرکت در جبهه های جنگی مختلف هستند، کودکان به کار در پالایشگاه های این چنینی مشغول شده اند.

ناظران سازمان ملل در سال 2013، قبل از گسترش پالایشگاه های نفتی خود ساخته، اظهار کرده بودند استفاده از این روش ها، سرطان، بیماری، قحطی و مشکلات بسیار دیگری به همراه داشته است.

تولید نفت در سوریه در سال های اخیر با خروج کارگران و نیروهای حرفه ای و همچنین بمباران های هوایی، با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. میزان تولید نفت دولت این کشور از 383 هزار بشکه در روز به 25 هزار بشکه کاهش یافته است. بر اساس تخمین های انجام شده، داعش در حال حاضر تقریبا هم اندازه با دولت سوریه نفت تولید می کند.

نشریه فایننشال تایمز در ماه فوریه گزارش داد بنزین و نفت کوره تولید شده از سوی داعش، با انتقال به کشورهای همسایه به فروش رسیده و درآمد حاصل از آن از سوی داعش مورد استفاده واقع می شود. بر اساس محاسبات دولت انگلستان نزدیک به 40 درصد از درآمد داعش از راه فروش نفت خام حاصل می شود.

بمباران های هوایی کشورهای مختلف بسیاری از زیرساخت های تولید نفت داعش را از بین برده است. در عین حال کمیته امور خارجی انگلیس اعلام کرده است: "هدف گرفتن منابع تولید نفت داعش، باید با در نظر داشتن مسائل طبیعی، تاثیرات آن ها و همچنین ریسک واقع بر شهروندان صورت بگیرد."

هزاران کودک سوری در صنعت نفت داعش مشغول به کار هستند

هزاران کودک سوری در صنعت نفت داعش مشغول به کار هستند

هزاران کودک سوری در صنعت نفت داعش مشغول به کار هستند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار