تصمیم اعجاب آور AFC؛

قضاوت داور جوان و بی تجربه در جدال یوزها و مردان سرزمین اژدها

داور اردنی دیدار چین و ایران تاکنون برای تیم های بزرگ آسیایی قضاوت نکرده است.

قضاوت داور جوان و بی تجربه در جدال یوزها و مردان سرزمین اژدهابه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدار فردای تیم های ملی فوتبال چین و ایران از هفته دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه فردا با قضاوت محمد ادهم مخادمه اردنی در ورزشگاه المپیک شن یانگ برگزار می شود.

این داور 13 فوریه 1987 در "اربید اردن" به دنیا آمد. وی  از سال 2013 وارد لیست داوران الیت کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و نخستین قضاوت خود را دوم سپتامبر همان سال در دیدار تیم های مالدیو و سری لانکا که با برتری 10 بر صفر مالدیوی ها به پایان رسید، انجام داد.

مخادمه 29 ساله تاکنون 13 بار در لیگ قهرمانان آسیا، هفت بار در AFCکاپ و 2 بار در رقابت های مقدماتی جام جهانی قضاوت کرده است. البته وی در دیدار تیم های عربستان و کره شمالی در رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا که سال 2016 در قطر برگزار شد و با تساوی پرگل 3 بر 3 به پایان رسید را هم قضاوت کرد.

نکته جالب در مورد تصمیم عجیب AFC برای انتخاب این داور جوان جهت قضاوت یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی این جا است که "محمد ادهم" در مرحله مقدماتی این رقابت ها 2 دیدار افغانستان.کامبوج و ویتنام. چین تایپه را داوری کرده است که هیچ یک از این چهار تیم حتی جایی در جمع تیم های درجه سه آسیا هم ندارند.


به نظر می رسد تا زمانی که داوری کشورمان، نماینده ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته باشد، باید شاهد قضاوت داورانی چون دیلان پره آ سریلانکایی و محمد مخادمه اردنی برای شاگردان کی روش باشیم.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
این جور داورا چیه واسه بازی ایران میزارن؟؟؟
آخرین اخبار