ایلام؛

بی کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج

رئیس حج و زیارت استان گفت: مرگ مظلومانه بیش از شش هزار حاجی در جریان مناسک حج سال گذشته حاصل بی تدبیری رژیم آل سعود بود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ غلامرضاممیز اعلام کرد: در حوادث حج سال گذشته که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از حاجیان شد، از میان کشورهای حادثه دیده، تنها کشور جمهوری اسلامی ایران بود که با پیگیری های مجدانه و مستمر توانست پیکر شهدای خود را با احترام زیاد به کشور بازگرداند.

وی گفت : با سخنرانی و برخورد قاطع و جدی رهبری انقلاب و پیگیری های مجدانه مسئولان ایرانی رژیم عربستان از مواضع خود در قبال تحویل پیکرجان باختگان ایرانی حادثه کوتاه آمد و مجبور به همکاری با مسئولان کشورمان در خصوص تحویل اجساد اتباع ایرانی شد.

ممیز افزود:برخورد رژیم عربستان با مهمانان خانه خدا و زائران سرزمین وحی الهی غیر اصولی و انسانی است و این حریم امن به منطقه ای ناامن و محلی برای سیاست های خودسرانه عربستان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: باید در برگزاری مناسک حج شئونات اسلامی، احترام به حاجیان، امنیت و سلامت زائران باید حفظ شود که متاسفانه در آیین حج سال گذشته این موارد آشکارا از سوی آل سعود نادیده گرفته شد و این رژیم به بروز حوادث مختلف بی کفایتی خود در برگزاری حج را به همگان اثبات کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.