رئیس سازمان فناوری در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی:

شبکه‌های اجتماعی در همه موارد قابلیت رشد دارند

جهانگرد شبکه‌های اجتماعی بومی را در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی و اقتصادی قابل رشد دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی گفت: "شبکه‌های اجتماعی باعث شده کاربران هر روز راحت‌تر از فضای وب استفاده کنند". وی ضمن اشاره به رشد زیاد شبکه‌های اجتماعی به این نکته اشاره کرد که این شبکه‌ها در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اقتصادی و ... قابلیت رشد دارند.

شبکه‌های اجتماعی در همه موارد قابلیت رشد دارند

جهانگرد شبکه‌های اجتماعی را محیط مبادله دانست و گفت در بخش خصوصی شبکه‌های اجتماعی زیادی بیرون از دولت ساخته شده است. وی در ادامه اظهار داشت "در حوزه دولت تمام تلاشمان این است که از این شبکه‌ها حمایت کنیم و باید بر رویکرد حقوقی توافق قضایی داشته باشیم. برای کاربر دو چیز مهم است: حریم خصوصی و امنیت دیتا. اگر این دو مورد برای کاربر فراهم شود به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی رو می‌آورد".

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تغییر رویکرد نظام قضایی اشاره کرد و گفت "شبکه اجتماعی چند هزار کاربر دارد و کسی که تخلفی انجام داده باید مؤاخذه شود اما نظام قضایی ما مستقیماً به سراغ اپراتور می‌رفت چون شبکه اجتماعی خارجی بود. اکنون مقامات قضایی پذیرفته‌اند که رویکرد کاربر محوری مانند شبکه موبایل داشته باشند".

شبکه‌های اجتماعی در همه موارد قابلیت رشد دارند

رئیس سازمان فناوری در ادامه اظهار داشت "این شبکه‌های اجتماعی بستر خوبی برای ایجاد هم‌افزایی و تقویت بنیان‌های فرهنگی و در نتیجه حفظ زبان و خط فارسی هستند.".

جهانکرد با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی با حل مشکلات تراکنش مالی با دنیا می‌توانند درآمدزا باشند گفت این شبکه‌ها مانع از تخلفات می‌شوند. اشتغالزا بودن شبکه‌های اجتماعی موضوع دیگری بود که رئیس سازمان فناوری به آن اشاره داشت و از جذب نیروهای جوان و فارغ‌التحصیلان دوره‌دیده در بازار کار سخن گفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فضای سایبر پرداخت و بیان داشت "در فضای سایبر هر کشوری که بتواند به زبان و خط خودش داده‌ها را زیاد کند در واقع مرز فرهنگی خود را افزایش داده است. کلینتون زمانی گفته بود توسعه اینترنت، توسعه زبان و خط است به همین ترتیب دامنه منافع ما هم بیشتر می‌شود".

در حوزه علوم دینی ما قطب شیعه هستیم

جهانگرد در بخش پایانی سخنانش اشاره‌ای به حوزه دین کرد و گفت ما در حوزه علوم دینی قطب شیعه جهان هستیم و هر اندازه این شبکه ها را توسعه دهیم می‌توانیم در معرفی فرهنگ خود موفق‌تر باشیم. وی در پایان ابراز امیدواری کرد بتوان با کمک دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی، برنامه‌نویسان در حوزه کاری خود خبره شوند و همچنین ابزار برنامه‌نویسی و برنامه‌سازی پیشرفته با سهولت در اختیار همگان قرار گیرد.

در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار