هشدار دولت مکزیک درباره پیشروی توفان نیوتن به سمت سواحل غربی این کشور

نیوتن با بادهایی به سرعت 120 کیلومتر در ساعت در حال تبدیل شدن به یک توفان سهمگین استوایی است.

هشدار دولت مکزیک درباره پیشروی توفان نیوتن به سمت سواحل غربی این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، توفان نیوتن با بادهایی به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت جنوب شبه‌جزیره «باخا کالیفرنیا» در غرب کشور مکزیک است. 

مرکز ملی توفان در آمریکا اعلام کرد نیوتن می‌تواند منجر به ایجاد سیل شود. این مرکز هشدار داد باید آماده‌سازی‌های لازم برای مقابله با توفان مذکور به سرعت انجام شود. 

روز دوشنبه آسمان گرفته در منطقه گردشگری «لوس کابوس» در ایالت «باحا کالیفرنیا سور» کم کم جای خود را به باران و توفان شدید داد. به منظور ایجاد آمادگی برای استقبال از توفان، 12 پناهگاه فعال شد و رانندگان به منظور سوخت‌گیری در مقابل پیپ بنزین‌ها صف کشیدند.

بخش‌های جنوب غربی ایالت «گوئررو» در مکزیک نیز مشابه چنین هوایی را در روزهای شنبه و یک‌شنبه تجربه کرد. بر اثر باران سیل‌آسای روز شنبه و رانش زمین، راه‌های اصلی منطقه بسته نشد.

نیوتن روز دوشنبه بر فراز اقیانوس آرام قوت گرفت و به همین دلیل دولت مکزیک به ساکنان سواحل غربی هشدار داد. پیش‌بینی می‌شود نیوتن صبح شنبه به بخش‌های جنوبی شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا رسیده باشد و سپس اوایل چهارشنبه نواحی شمال غربی مکزیک را متأثر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار