افزایش دمای اقیانوس‌ها بزرگترین چالش پیش روی نسل حاضر/ آبزیان در معرض خطر جدی

بالا رفتن دمای اقیانوس‌ها منجر به تغییر گونه‌های دریایی و انتقال بیماری به انسان می‌شود.

افزایش دمای اقیانوس‌ها بزرگترین چالش نسل حاضر
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، افزایش دمای اقیانوس‌ها بزرگترین چالش پنهان پیش روی نسل ماست. این افزایش دما به تغییر گونه‌های دریایی، از بین رفتن مناطق صید ماهی و انتقال بیماری به انسان‌ها منجر می‌شود.

بنابر تحقیقات انجام شده اقیانوس‌ها به دلیل افزایش گاز گلخانه‌ای گرمای بسیار زیادی را جذب می‌کند که تعداد زیادی از گونه‌های دریایی از جمله میکروب‌ها و حتی نهنگ‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بنابر گزارش‌های منتشره تغییراتی که در اقیانوس‌ها رخ داده در حال تأثیرگذاری بر انسان‌ها است. بخش‌هایی مانند شیلات، مدیریت ریسک ساحلی، سلامت و گردشگری ساحلی به دلیل افزایش دما اقیانوس‌ها در خطر هستند.

مقیاس گرم شدن اقیانوس‌ که تقریباً 70 درصد کره زمین را می‌پوشاند به شدت نگران کننده است. چند متر بالایی اقیانوس از آغاز قرن بیستم، در هر دهه تقریباً 0.13 سلسیوس گرم شده است.

اقیانوس بیش از 90 درصد گرمای اضافی را که انسان تولید می‌کند، جذب می‌کند. اگر میزان گرمایی که در 2 کیلومتر بالایی اقیانوس‌ها جذب می‌شود به جو زمین منتقل می‌شد، سطح زمین 36 درجه سلسیوس گرمتر می‌شد. این در حالی است که دمای زمین در قرن پیش فقط یک درجه سلسیوس افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار