آبادان؛

آغاز صادرات پتروشیمی کرمانشاه از بندر امام (ره)

پتروشیمی کرمانشاه صادرات خود از بندر امام (ره) را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:نخستین محموله محصولات پتروشیمی کرمانشاه امروز در بندر امام خمینی (ره) بارگیری و به بازارهای جهانی صادر شد.

ابوطالب گرایلو افزود:کود شیمیایی اوره به وزن 27 هزار و 459 تن از تولیدات صنایع پتروشیمی کرمانشاه بود که از بندر امام خمینی (ره) بارگیری و به بازارهای جهانی صادر شد.

وی گفت:به دنبال سرمایه گذاری شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در زمینه احداث انبارهای نگهداری محصولات پتروشیمی، مقادیر قابل توجهی از محصولات این شرکت در انبارهای مذکور انبار شده و برای آسان شدن صادرات و بازاریابی محصولات، عرضه این محصولات به بازارهای جهانی از بندر امام خمینی (ره) آغاز شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود:در فرآیند بارگیری این محموله ها با همکاری عوامل تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری، تجهیزات و ادوات مورد نیاز تهیه و تامین شده و حسب تعهدات صاحب کالا در موعد مقرر و با سرعت مطلوب، بارگیری و به بازارهای مقصد ارسال شد.

گرایلو با تشریح تمهیدات این مجتمع بندری برای فراهم شدن بستر فعالیت های بازرگانی صاحبان کالا و تولید کنندگان داخلی، برخورداری از فرصت های مناسب سرمایه گذاری برای پشتیبانی تولید و صادرات کشور در زمینه انبارش و نگهداری کالا، سرعت و سهولت تخلیه و بارگیری کالاها را از مزیت های بهره گیری از توانمندی های بنادر برای دست یافتن به بازارهای جدید جهانی برشمرد.

در پی ایجاد فرصت های مناسب سرمایه گذاری در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و به منظور پشتیبانی از تولید و صادرات کشور و با بهره گیری از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی انجام گرفت، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اقدام به سرمایه گذاری برای احداث سایت عملیاتی چند منظوره در این منطقه ویژه کرده که پس از اتمام آن پروژه، موفق شد نخستین محموله خود را از طریق این مجتمع بزرگ بندری به بازارهای جدید صادراتی بارگیری و ارسال کند.

بندر امام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیت خود، به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد.

این بندر سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، با بیش از 11 هزار هکتار مساحت، بزرگ ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور را تشکیل می دهد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.