ارومیه؛

گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو در ارومیه

با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استان نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات در ارومیه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قربانعلی سعادت در آئین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به ظرفیت استان در تولید قطعات گفت: استان آذربایجان غربی از نظر تولید قطعات ظرفیت بالایی دارد بطوریکه در اوایل دهه 70 مجوز تولید تراکتور برای استان صادر شد.

وی افزود: در صورت تفاهم با سازندگان و قطعه سازان داخلی و خارجی، امکانات و توان ساخت و تولید قطعه در استان محیا است و این کار میتواند از نظر صرفه اقتصادی برای منطقه نیز مفید باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی نیز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه از 16 تا 19 شهریور ماه به مدت چهار روز در محل یاد شده برگزار شده و ساعات بازدید آن از 17 تا 23 است.

جعفرصادق اسکندری تصریح کرد: فضای سرپوشیده این نمایشگاه 10 هزار مترمربع بوده و فضای باز نمایشگاهی نیز یک هزار و 200 متر مربع است.

وی با اشاره به زمینه فعالیت این نمایشگاه گفت: در این باره تولیدکنندگان خودروی سنگین و سبک، تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو و واردکنندگان خودرو و قطعات وابسته به آن در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تعداد مشارکت کنندگان 110 واحد و استان‌های مشارکت کننده نیز 11 استان بوده و در این زمینه استان تهران با 59 واحد و آذربایجان‌غربی با 20 واحد بیشترین استان‌های مشارکت کننده هستند.

اسکندری تصریح کرد: در این نمایشگاه از استان هایی نظیر تهران، آذربایجان‌غربی و شرقی، مرکزی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، خراسان جنوبی، کرمان و اصفهان حضور دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.