اصفهان؛

آمادگی اصفهان با یکی از شهرهای خواهر خوانده فرانسه

استاندار اصفهان گفت: ما در خصوص انتخاب یکی از شهرهای کشور فرانسه برای خواهر خواندگی با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی و فناوری اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور شامگاه چهارشنبه در دیدار با کلود باتلون، رئیس مجلس ملی فرانسه به ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در ۱۰۷ شهر و بیش از ۸۳۳ سکونتگاه و روستای استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر از مردم ایران زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از قطب‌های تولید طلا، فولاد، شیر، مرغ، تخم مرغ و فراورده‌های نفتی ایران است، تصریح کرد: همچنین در این استان نیروگاه‌های صلح آمیز هسته‌ای و دانشگاه‌های برتر کشور نیز مستقر هستند.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه اصفهان با ۱۴ شهر جهانی خواهر خوانده است، افزود: همچنین ما در خصوص انتخاب یکی از شهرهای کشور فرانسه برای خواهر خواندگی با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی و فناوری اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی خط هوایی اصفهان و یکی از شهرهای بزرگ فرانسه شد و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که از تصویب برجام تاکنون ارتباطات هوایی خوبی بین اصفهان و دیگر شهرهای جهانی اتفاق افتاده و ضروری است که این ارتباط در کشور فرانسه نیز به منظور توسعه صنعت گردشگری ایجاد شود.

زرگرپور به آمادگی مسئولان استان اصفهان برای استفاده از تجارب فرانسوی‌ها در حوزه کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و مشکلات آب و کشاوری اشاره کرد و افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که در سفر وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی فرانسه نیز رایزنی‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

گفتنی است که در این سفر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، نائب رییس کمیسیون امور خارجه مجلس فرانسه و یکی از اعضای کمیته دفاعی- ملی مجلس، کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه را همراهی می‌کردند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.