افزایش بودجه سازمان‌های اطلاعاتی آلمان برای مقابله با حملات سایبری و تروریستی

آلمان تصمیم دارد برای سال ۲۰۱۷ و به منظور مقابله با حملات تروریستی و سایبری بودجه سازمان های اطلاعاتی خود را به شدت افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازروزنامه آلمانی "دی ولت"، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سازمان اطلاعات امنیت آلمان (BND) و سازمان اطلاعات داخلی این کشور باید در سال 2017 ، 130 میلیون یورو بودجه بیشتری دریافت کنند.

به گزارش روزنامه زوددویچه سایتونگ و NDR, WDR آلمان سازمان اطلاعات امنیت و سازمان اطلاعات داخلی آلمان با توجه به تهدیدات از طرف تروریسم و حملات سایبری می خواهند در سال 2017 نسبت به سال جاری پول بیشتری را هزینه کنند.

این رسانه های آلمانی با استناد به اسناد محرمانه بودجه جزئیاتی از این طرح را منتشر کردند از جمله اینکه سازمان‌های اطلاعات داخلی و خارجی آلمان می خواهند در راستای رمزگشایی از ارتباطات رمزگذاری شده فعالیت کنند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان بر اساس این طرح انتظار یک بودجه حدود 307 میلیون یورویی که 18 درصد بیشتر از سال جاری است را دارد.

برای سازمان اطلاعات امنیت آلمان هم حدود 808 میلیون یورو بودجه در نظر گرفته شده است که افزایش حدود دوازده درصدی را نشان می دهد. کارشناسان امنیتی مربوطه در پارلمان آلمان باید درباره این طرح افزایش بودجه تصمیم گیری کنند.

یک سخنگوی سازمان اطلاعات امنیت آلمان تاکید کرد که این سازمان بر اساس قانون و در منافع عموم کار می کند.

به گزارش رسانه های آلمانی، سازمان اطلاعات امنیت آلمان تصمیم دارد حدود 73 میلیون یورو را در پروژه های بلند مدت برای نظارت بر ارتباطات سرمایه گذاری کند.

همچنین سازمان اطلاعات امنیت آلمان می خواهد حدود 2.1 میلیون یورو را در یک برنامه برای رهگیری مکالمات تلفنی ماهواره ای سرمایه گذاری کند. همچنین جاسوسی از ارتباطات اینترنتی مد نظر این سازمان اطلاعاتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار