کاهش صادرات آلمان و تضعیف اقتصاد این کشور

با کاهش سطح صادرات آلمان، اقتصاد این کشور همچنان در مسیر تضعیف قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اطلاعات رسمی نشان می دهد با تضعیف سطح تقاضا برای کالا در خارج از منطقه یورو، صادرات آلمان در ماه ژوئیه به شدت کاهش یافته است.

این آمار به تصویر غم انگیز درباره کاهش رشد آلمان، قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا، می افزاید. اداره فدرال آمار (دستاتیس) محاسبه کرد در مقایسه با ماه ژوئن، صادرات این کشور به میزان 2.6 درصد کاهش یافته و به 97.1 میلیارد یورو (109.4 میلیارد دلار) رسیده است. این بزرگ ترین کاهش ماهانه صادرات از ماه اوت سال 2015 است.

در همین حال فروش به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله چین و آمریکا بیشترین لطمه را دید. تقاضا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که عضو منطقه یورو نیستند، همانند انگلیس، نیز کاهش شدید را تجربه کرد.

آمار ماه ژوئیه نخستین هفته های پس از رای غیرمنتظره انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا را نیز در بر می گیرد. این مسئله به نگرانیهایی دامن زده که این اتفاق بزرگ می تواند تجارت با سومین بازار صادراتی بزرگ آلمان را متوقف کند.

این آمار، تازه ترین اطلاعات منتشر شده در گزارش های ناامیدکننده برای اقتصاد آلمان است.

تولید در آلمان نیز در ماه ژوئیه به طور غیرمنتظره کاهش و تقاضا برای سفارشات صنعتی فقط اندکی افزایش یافت. کارستن برزسکی، اقتصاددان ارشد در «آی ان جی-دیبا» اعلام کرد: «مشخص است ماه ژوئیه، ماه خوبی برای آلمان نبود.»

براساس پیش بینی های منتشر شده پیش از برگزاری همه پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، «بوندس‌بانک» آلمان انتظار دارد رشد اقتصادی این کشور امسال 1.7 درصد و در سال 2017، 1.4 درصد باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار