قاضی عسگر در پیش خطبه نماز جمعه تهران:

جهان فهمید وهابیت هیچ ارتباطی با اسلام ندارد/ آل سعود امسال مانع اعزام حجاج ایرانی به حج شد

جهان فهمید وهابیت هیچ ارتباطی با اسلام ندارد/ آل سعود امسال مانع اعزام حجاج ایرانی به حج شدنماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: کعبه برای تمام مسلمانان است و کسی حق مالکیت آن را ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز فاجعه منا گفت: در این چند روز پیام‌های مهمی از سوی مقام معظم رهبری صادر شدند و حتی ایشان در دیدار با خانواده‌های شهدای منا سخنان بسیار جامعی در مورد مدیریت حج ایراد کردند.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند باید برای مدیریت حج به صورت جمعی اقدام کرد و آل سعود باید از جهان اسلام کمک بگیرد.، ملکیت مکه و مدینه مربوط به عربستان است بحث اما ما ملکیت این دو شهر نیست بلکه مسئله حج و کعبه است.

قاضی عسگر اظهار داشت: آیا کسی می‌تواند مالک کعبه و مسجدالحرام باشد؟ آیا می‌توان از حج که به تمامی جامعه اسلام متعلق است بهره‌برداری شخصی کرد. طبق آیات قرآن کعبه برای تمام مسلمانان است و کسی حق مالکیت آن را ندارد کعبه وسیله قوام دین و مسلمانان محسوب می‌شود و این موضوع بارها در قرآن تکرار شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هیچکس حق ادعای ملکیت بر کعبه را نداشته و ندارد. ساکنان مکه و مدینه و کسانی که خارج از عربستان برای حج می‌آیند در تصمیم‌گیری امور مربوط به حج برابرند و حق یکسانی دارند.

قاضی عسگر با اشاره به عدم اعزام حجاج ایرانی در حج 95 تاکید کرد: آل سعود امسال مانع اعزام حجاج ایرانی به حج شد، اما در کمال وقاحت در رسانه‌های مربوط به خود اعلام می‌کند که ایرانی‌ها خود به حج نیامدند، در حالی که ما تا آخرین لحظه برای اعزام حجاج تلاش کردیم.

وی ادامه داد: مالک کعبه خداست که برای مردم قرار داده شده است. این ظالمان نمی‌توانند سرپرستی کعبه را داشته باشند و اداره کعبه باید به متقین واگذار شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلات حجاج در عربستان گفـت: حجاج در مکه و مدینه مشکلات فراوان امنیتی وبهداشتی دارند. چرا سال گذشته جرثقیلی که کارش به پایان  رسیده بود در محل کار ماند و مسئولین آن را انتقال ندادند، چرا در فاجعه منا هیچ درمانگاهی در مسیرها نبود و حتی آبرسانی نیز انجام نشد تا 465 حاجی کشورمان به شهادت برسند.

وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت صحت عربستان تعداد شهدای منا 7 هزار و 400 نفر اعلام شد که رقم بسیار بزرگی است. این چه مدیریتی است که آل سعود به جای قبول کردن حرف حق و کمک گرفتن از کشورهای اسلامی شروع به جبهه‌گیری کردند و اتحادیه عرب را جلو انداختند و حتی کار به جایی رسید که مفتی اعظم آنها ایرانیان را غیرمسلمان خواند.

قاضی عسگر در پایان خاطر نشان کرد: خدا را شکر امروز اتفاقاتی افتاده که جهان به این نتیجه رسید که وهابیت هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: احزاب ، قاضی عسگر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
ال سعود خونشونم کثیفه و باید نابود بشن وهابیت یعنی کثیف بودن انگل بودن
آخرین اخبار