آبادان؛

محکومیت بی‌کفایتی رژیم سعودی در فاجعه منا

برای هیچ‌کس قابل قبول نیست دولتی کشورش را تحریم کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام شیخ مهدی محمدی‌پور امام جمعه اروندکنار گفت: قابل قبول نیست کشور خودش را تحریم کند و مردم اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

حجت‌الاسلام شیخ مهدی محمدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه السلام افزود: صفت باقرالعلوم به سبب دقت وی در علوم و شرح آنها به وی گفته می‌شد.

وی با گرامیداشت رحلت و شهادت دو تن از یاران بزرگ امام خمینی(ره) گفت: آیت‌الله طالقانی و شهید مدنی هر دو عالم عامل بودند و همان‌طور که مردم را به عمل صالح توصیه می‌کردند خود نیز عمل می کردند؛ در حقیقت علمای شیعه همه این‌گونه بودند تا کلمه «الله هی العلیا» در جامعه بیش از پیش خود را نشان دهد.

امام جمعه اروندکنار با بیان اینکه روز 8 ذی‌الحجه سالروز شروع حرکت امام حسین علیه السلام است افزود: امام حسین(ع) به‌دنبال جنگ نبود گرچه آمادگی نیز داشت، بلکه دشمنان به‌دنبال شهادت امام بودند و امام تلاش می کردند این حرم امن الهی نباید هتک حرمت شود.

محمدی‌پور گفت: با بررسی‌ها و با دعوت مردم عراق به آن سمت حرکت می‌کنند، اما متاسفانه اتفاقات  بعدی به دلیل عهدشکنی دعوت کنندگان پیش آمد.

وی روز عرفه روز دعا و نیایش و روز عید قربان را نیز گرامی داشته و تبریک گفت و افزود: از مردم خواستند این روز را غنیمت شمرد و مجالس دعا برپا کنند چون به فرمایش امام خمینی (ره) دعا به انسان کمک می‌کند آدم شود.

امام جمعه اروندکنار، روز عید قربان روز تسلیم در برابر فرمان خداست گفت: همان‌گونه که زنان و مردان ما در دفاع مقدس نشان دادند همانند ابراهیم و اسماعیل و مادرش علیهما السلام تسلیم امر خداوند هستند.

وی سالروز شهادت حجاج در واقعه منا را تسلیت گفته و بی‌کفایتی رژیم سعودی در این واقعه جان‌سوز را محکوم کرد.

محمدی‌پور در پایان با اشاره به FATF گفت: قابل قبول نیست کشور خودش را تحریم کند و مردم اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.