ارومیه؛

همکاری برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی ناحیه2 ارومیه به همراه کارشناسان آموزش ابتدایی و روابط عمومی با مدیربهزیستی شهرستان ارومیه به دیدار و گفتگو پرداخت.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون آموزش ابتدایی ناحیه2 ارومیه در این جلسه با اشاره به مشارکت دستگاه های اداری در جذب بازماندگان از تحصیل بیان کرد: این دستگاه‌ها با دادن اطلاعات درست می‌توانند در شناسایی این دانش‌آموزان کمک بسزایی به آموزش و پرورش کنند.

خدیجه محمدی اظهار کرد: آموزش و پرورش در برخی مواقع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی می‌کند، ولی به دلیل برخی مشکلات از جمله فقر خانوادگی و مخالفت والدین به ادامه تحصیل فرزندانشان، نمی‌توان این دانش‌آموزان را به تحصیل جذب کرد.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکلات اداره کل دادگستری کمک بسزایی می‌تواند به آموزش و پرورش کند و با خانواده‌هایی که مخالف تحصیل فرزندانشان است، برخوردهای لازم را انجام دهد تا آنان وارد نظام آموزشی شوند.

مدیر سازمان بهزیستی ارومیه نیز در این دیدار با بیان اینکه انسداد بی سوادی و مشکلاتی که در زمینه برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل وجود دارد صرفا مربوط به آموزش و پرورش نیست ادامه داد:تمام ادارات باید در این زمینه همکاری کنند تا این دانش آموزان بازمانده از تحصیل در نقاط مختلف شهرستان ارومیه شناسایی و جذب شوند.

بابایان با ابراز نگرانی از افزایش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در ارومیه عنوان کرد: تاکنون از طریق مدیران مدارس و سامانه فناوری اداره آموزش و پرورش دانش آموزان زیادی شناسایی و جذب شده اند، روند شناسایی این دانش آموزان با وجود جلسات زیاد کند است که این امر مستلزم جدیت و تعامل بیشتری ازسوی اداره های مرتبط از جمله بهزیستی، ثبت احوال و بخشداری و دهیاری های مناطق مختلف شهرستان می باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.