یزد؛

ایجادهشت هزارشغل برای مددجویان استان یزد درآینده نزدیک

افزون برهشت هزارشغل برای مددجویان کمیته امداد استان یزد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محسن علیزاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد با بیان اینکه اشتغال، مسکن و توسعه مشارکت های مردمی از رویکرد های اصلی این نهاد است گفت: در این راستا هشت هزار و 400 شغل تا پایان سال جاری برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد می شود.

 علیزاده افزود: مددجویان کمک معیشت بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی فاقد شغل در اولویت بهره مندی از تسهیلات، خدمات اشتغال و خودکفایی قرار دارند.
 
وی گفت: سال گذشته افزون بر 234 میلیارد و 902 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به یک هزار و 614 نفر از مددجویان زیرپوشش برای اجرای طرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی و در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

علیزاده ادامه داد: فراهم آوردن امکانات لازم برای توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت آموزی، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت وام در اولویت برنامه های کمیته امداد استان قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد در ادامه با بیان اینکه ساخت و مرمت مسکن مددجویی از محورهای اصلی برنامه کمیته امداد درسال جاری است، افزود: تا پایان امسال یک هزار و 600 واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن استان ساخته می شود.

هم اکنون 40 هزار نفر از جمعیت استان یزد در قالب 25 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار