قم؛

بیانیه جامعه مدرسین برای سالگرد فاجعه منا

بیانیه جامعه مدرسین: ضروری است یک گروه حقیقت‌یاب بین‌المللی اسلامی با حضور نمایندگان کشور‌هایی که حجاج خود را در این حادثه از دست داده‌اند تشکیل شود و همچنین مقصران این فاجعه مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.

بیانیه جامعه مدرسین برای سالگرد فاجعه منا
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز حادثه شهادت حجاج در منا بیانیه‌ای صادر کرد.
 
در این بیانیه آمده است: شهادت غریبانه و مظلومانه مهاجران الی الله در فاجعه منا غمی بزرگ بر مسلمانان وارد کرد که با گذشت یک سال هنوز درد و تألم این حادثه دلها را متأثر و چشم‌ها را گریان می‌کند، این مصیبت حزن‌انگیز که در حقیقت نشأت گرفته از سهل‌انگاری و سوء تدبیر مدعیانی است که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند نباید فراموش شود.

رژیم سعودی که اکنون آشکارا دست دوستی به دشمن درجه یک جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی داده و برخی اقدامات امنیتی مناسک بزرگ حج را به شرکتهای صهیونیستی واگذار کرده است بارها نشان داده که لیاقت و توانایی مدیریت این مراسم عظیم را ندارد.
 
این بیانیه ادامه می‌دهد: آل‌سعود و جریان وهابیت در تلاش است حج عظیم و غنی از معارف و پیام‌های الهی، سیاسی و اجتماعی را به یک مراسم بی‌محتوا و تهی از معارف بزرگ اسلامی تبدیل کند و با متهم کردن ایران و شیعیان به سیاسی کردن حج، بنا بر عوام فریبی و فرار از مسئولیت دارد. شهدای منا قربانیان حماقت و دنائت آل‌سعود هستند.

سکوت جهان اسلام و نخبگان و عالمان کشورهای اسلامی در برابر تزویر و ریا کاری حکام آل سعود جسارت و خیانتهای آنان به جهان اسلام را گسترش خواهد داد و ضربه‌ای بزرگ به ارزش‌های اسلامی و حج ابراهیمی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.