خنداندن به هر قیمتی؛ سازنده نیست!

خنداندن به هر قیمتی خنده سازنده نیست و بعد از پایان یافتن دوره اش برای همیشه تمام می شود.

نسیم عرب امیری طنزنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛
گفت: چیزی که امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم، نشان می دهد که مردم خودشان به سمت تولید انواع شوخ طبعی (جوک، فکاهه و...) رفته و ما طنز نویس‌ها از آن ها عقب افتاده ایم. وقتی صحبت از طنز سازنده می شود، کار از این هم دشوارتر است.

وی افزود: آن چیزی که من امروز به عنوان جریان طنز در مطبوعات می‌بینم، جریانی نیست که بشود از آن امید سازندگی داشت. شاید بتواند تا مدتی مخاطب را بخنداند اما خنداندن به هر قیمتی خنده سازنده نیست و بعد از پایان یافتن دوره اش برای همیشه تمام می شود.

عرب امیری در ادامه تصریح کرد: در گذشته تکیه کلام ها از تلویزیون به زبان مردم راه پیدا می کرد اما در حال حاضر نویسندگان تکیه کلام های ساخته شده توسط مردم در شبکه های اجتماعی را وارد سریال ها و فیلم هایشان می کنند.

وی در پایان پیرامون رسالت طنزنویسان در اجتماع خاطرنشان کرد: حقیقت این است که من طنز‌نویس را دارای رسالتی نمی دانم و همین که بتوانیم مشکلات را با زبان شیرین و کنایی مطرح کرده و لبخند را بر لبی بنشانیم کار مهمی کرده ایم.

گفتنی است؛ از این نویسنده کتاب های "کجایی که یادت به خیر" از سوی انتشارات نیستان و "نامه به دزد" از سوی انتشارات قدیانی به زودی روانه بازار خواهد شد.


انتشار پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار