شیراز؛

راه اندازی کلینیک تخصصی حیوانات وحشی در فارس

ساخت کلینیک تخصصی حیوانات و پرندگان وحشی می‌ تواند کمک شایانی به حیوانات و پرندگان آسیب دیده حیات وحش جنوب کشور کند و بسیاری از این پرندگان و حیوانات آسیب دیده را بعد از درمان به حیات وحش بازگرداند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمزه ولوی مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: آمار تلفات حیوانات و پرندگان وحشی در برخورد با اتومبیل‌ هایی که در جاده‌ ها تردد می ‌کنند، قابل توجه است.
وی با بیان اینکه تاسیس کلینیک تخصصی علاوه بر درمان حیوانات و پرندگان  آسیب دیده و رها سازی آنها در حیات وحش جنوب کشور فواید دیگری دارد افزود: تاسیس کلینیک تخصصی حیوانات می ‌تواند سطح علمی دانشجویان و دامپزشکان استان را ارتقا دهد و سبب افزایش ذخایر دارویی در استان شود.
مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه در استان با توجه به وجود دانشکده دام پزشکی و دامپزشکان علاقمند تمام ظرفیت‌ های لازم برای راه‌ اندازی کلینیک حیوانات وجود دارد ادامه دارد: هزینه ساخت کلینیک تخصصی  برای حیات وحش استان با توجه به امکانات و فضا متغیر است و به حداقل 300 میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی حیوانات وحشی نیاز است.
ولوی با بیان اینکه گونه‏‌ هاى بی‌نظیر جانورى در این مناطق حفاظت شده استان فارس وجود دارد، تصریح کرد:حیوانات و پرندگان وحشی از جمله  گوزن زرد، پلنگ، یوزپلنگ، خرس قهوه ‌‏اى، گراز، گرگ، روباه، خرگوش، قوچ، میش، جبیر، آهو، پازن، گورخر، و پرنده‌‏هاى کمیاب مانند هوبره، دراج، عقاب ‌ها و شاهین ‏‌ها در منطقه فارس وجود دارند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.