سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی: امضای بزرگترین بسته حمایت نظامی واشینگتن از تل‌آویو در آینده نزدیک

به گفته دو مقام آمریکایی، به زودی بزرگترین تعهد حمایت نظامی این کشور از اسرائیل به امضا خواهد رسید.

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی: امضای بزرگترین بسته حمایت نظامی واشینگتن از تل‌آویو در آینده نزدیک
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، بعد از چندین ماه درگیری و کشمکش برای تصویب بسته حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل، اکنون «لیندزی گراهام،» سناتور جمهوری‌خواه، و «دن شاپیرو،» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، از جمع‌بندی این توافق خبر دادند.

جروزالم پست در ادامه، با تشبیه اقدامات گراهام برای افزایش مبلغ بسته از 3.1 به 3.4 میلیارد دلار به «انگشتی در چشم دولت اوباما»، به نقل از او نوشت: «این برای من یک توهین است که دولت تلاش می‌کند فرایندهای تخصیص بودجه را در دست بگیرد.»

گراهام که رئیس کمیته فرعی بودجه‌های امور بین‌الملل در کنگره است، در گفت‌وگو با روزنامه «واشینگتن پست» اظهار داشت: «نخست وزیر اسرائیل به من گفت دولت (آمریکا) این تفاهمنامه را تا زمانی که من درخواستم را به 3.1 میلیارد دلار کاهش دهم، رد خواهد کرد. من به او (نتانیاهو) گفتم که به دولتی‌ها بگو، "بروند بمیرند".»

دن شاپیرو نیز تاکید کرد ایالات متحده و اسرائیل در آینده‌ای بسیار نزدیک این توافقنامه را امضا خواهند کرد. بر اساس این یادداشت تفاهم، کمک نظامی سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی از 3.1 میلیارد دلار به 3.3 میلیارد افزایش داده می‌شود که «بزرگترین تعهد حمایت نظامی است که آمریکا در تاریخش به کشوری داده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار