توحیدی: جشنواره 100 گفتمان جدید در عرصه سینماست

فیلم‌های 100 ثانیه‌ای كه ذات آن‌ها به سینمای ما هم خیلی نزدیك است در كنار ایجاز سخن كه ویژگی این فیلم‌ها است بیشتر عناصر سبكی سینما بلند را نیز در ذات خود دارد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس حضور این جشنواره در عرصه سینمای كشور را مفید ارزیابی كرد و گفت: اكنون كه در آستانه یازدهمین دوره برگزاری این جشنواره هستیم باید گفت كه جشنواره ای كه با یك گفتمان جدید توانسته خودش را در عرصه سینمای كشور معرفی كند و باید گفت كه سردرگمی كه پیش‌تر افراد نسبت به آن داشتند در این دوره‌های اخیر كمتر شده و دیگر اسم آن و كاركرد آن برای مخاطبان گنگ نیست بلكه انتشار فراخوان آن برای اهالی فیلم‌سازان كاملا آشنا است.
 
وی ادامه داد: فیلم های 100 ثانیه ای كه ذات آن‌ها به سینمای ما هم خیلی نزدیك است در كنار ایجاز سخن كه  ویژگی این فیلم‌ها است بیشتر عناصر سبكی سینما بلند را نیز درذات خود دارد و در میان فیلم‌سازان هم جا افتاده است.

نویسنده فیلم « 50 كیلو آلبالو» بحث نمایش این فیلم‌ها در مكان‌های شهری را راهی برای ارتباط هر چه بهتر مخاطبان توصیه كرد و در این رابطه اظهار داشت:  قالب زمانی این فیلم‌ها باعث شده تا فرصتی برای نمایش از طریق شبكه های اجتماعی فراهم شود و در روزگاری كه بحث دهكده جهانی مطرح است و اصل بر اشتراك و اطلاع رسانی در گستره عظیمی است، می توان گفت كه این كاركرد در فیلم های صد ثانیه ای وجود دارد.
 
وی ادامه داد: چند روز برگزاری جشنواره تنها ویترینی است برای نمایش این فیلم ها و تماشای عده ای محدود و فرصت برای تماشای همگان فراهم نیست و ما اگر بخواهیم از فرصت های بیشتری برای معرفی خودمان استفاده كنیم باید با استفاده از ابزارها و شبكه های متنوع سعی كنیم تا پیام و محتوای خودمان را به گوش مخاطبان برسانیم. در این راستا وجود شبكه های اجتماعی مثل یوتیوپ، آپارات، تلگرام، می تواند ما را در نزدیك كردن به هدفمان یاری كند.
 
توحیدی برگزاری كارگاه های آموزشی در طول سال و با حضور اساتید حرفه ای این جشنواره را پیشنهاد داد و خاطرنشان كرد: تجربه شخصی من نشان داده است كه كارگاه هایی كه  هم‌زمان با برگزاری جشنواره اتفاق می افتد خیلی مفید و كاربردی نیستند و باید سعی شود تا این رویكرد در طول سال و در شهرستان ها كه به واقع از فیلم‌سازان مستعدی هم برخوردار هستند اتفاق بیفتد؛ چون هم حوزه هنری از حضور افراد حرفه ای در این خصوص بهره می برد و هم امكانات آن را در استان ها دارا است.
 
گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم 100 كه از این پس به صورت سالانه برگزار می‌شود اسفندماه 95 برگزار می شود و هنرمندان تا پایان دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار