شیراز؛

آغاز فعالیت 4 مدرسه استثنایی جدید از مهرماه امسال در فارس

4 مدرسه ویژه کودکان استثنایی از مهر ماه امسال به مدارس استثنایی استان فارس افزوده می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رستم اکبری ‌زاده رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس با اشاره به شرایط خاص کودکان استثنایی گفت:  158 مدرسه دولتی و غیر دولتی در پایه‌ های مختلف تحصیلی ویژه کودکان استثنایی در استان فارس وجود دارد که با افزودن 4 مدرسه از مهر ماه امسال تعداد مدارس استثنایی استان فارس در سال تحصیلی جدید به 162 مدرسه می‌ رسد.

وی افزود: 3 مدرسه ویژه کودکان اوتیسم در استان فارس فعالیت دارد و با توجه به اینکه محتوای آموزش برای دانش‌آموزان اوتیسم با دیگر دانش ‌آموزان استثنایی متفاوت است رویکرد کنونی ما به سمت این دانش ‌آموزان است.

اکبری ‌زاده با بیان اینکه دانش ‌آموزان چند معلولیتی و دانش ‌آموزان دارای مشکلات یادگیری شرایط ویژه‌ ای نسبت به دیگر معلولیت ‌ها دارند افزود: با تغییر سیستم آموزشی و کتاب‌ ها مشکلاتی برای این بچه‌ ها پیش می‌آید و در حال حاضر یک مدرسه مستقل چند معلولیتی و 42 مدرسه مشکلات یادگیری در استان فعالیت دارد.

او خاطرنشان کرد: در استان یک مدرسه پیش دبستانی مستقل کودکان استثنایی وجود دارد که این تعداد کافی نیست.

اکبری زاده با بیان اینکه آموزش در مدارس استثنایی یکپارچه و به صورت کشوری است، تصریح کرد: تولید محتوای یکپارچه و به صورت کشوری و در راستای اهداف آموزشی کل کشور است و تنها در درس حرفه و فن بر اساس بوم منطقه آموزش‌ هایی به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس تصریح کرد: یک مدرسه نابینایان و 4 مدرسه ناشنوایان به طور مستقل در استان فعالیت می‌کند و 50 مدرسه ابتدایی مستقل بچه‌ های استثنایی فعالیت دارد و تلاش ما پوشش دادن تمام این دانش‌ آموزان است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.