توزیع متناسب دانش آموزان در رشته های تحصلیی براساس اهداف آموزش وپرورش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع دانش آموزان در رشته های تحصیلی مختلف براساس هدف گذاری های آموزش و پرورش بوده است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه و رئیس ستاد پروژه مهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده گفت: تا روز 24 شهریور ماه 12 میلیون و 244 هزار و 718 نفر دانش‌آموز اقدام به ثبت‌ اطلاعات در سامانه سناد کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان به تفکیک مقطع تحصیلی شامل 7 میلیون و 380 هزار و 466 نفر در مقطع ابتدایی، 2 میلیون و 902 هزار و 269 نفر در مقطع متوسطه اول، یک میلیون و 883 هزار و 149 نفر مقطع متوسطه دوم است.

رئیس ستاد پروژه مهر یادآور شد: از این تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده 739 هزار و 252 دانش‌آموز برای پایه دهم ثبت‌نام کرده‌اند البته بخشی از آن‌ها همچنان باقی مانده که در روزهای آتی فرایند ثبت‌نام برای آن‌ها انجام می‌شود.

زرافشان عنوان کرد: امسال 41 هزار و 972 نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند همچنین 36 هزار و 862 دانش‌آموز استثنایی نیز تاکنون وارد سامانه سناد شده‌اند.

رئیس ستاد پروژه مهر اظهار کرد: با توجه به برآورد‌هایی که آموزش و پرورش داشته به طور کلی 18.5 درصد دانش‌آموزان در رشته ریاضی، 47 درصد در رشته تجربی و 34 درصد برای رشته انسانی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش برای ثبت‌نام دانش‌آموزان برآورد‌هایی از پیش تعیین شده در نظر گرفته لذا آمار‌های موجود نشان از شرایط رضایت‌بخش نسبت به این هدف را نشان می‌دهد.

زرافشان عنوان کرد: هدف‌گذاری آموزش و پرورش در رشته ریاضی 22 درصد، رشته تجربی 48 درصد و انسانی 32 درصد است.

وی با بیان اینکه تاکنون 160 هزار دانش‌آموز پایه دهم هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند اظهار کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای 17.5 درصد ثبت‌نام انجام شده و هدف‌گذاری آموزش و پرورش 17.29 درصد در نظر گرفته شده همچنین برای رشته‌های کار و دانش 12.5 درصد ثبت‌نام انجام گرفته و هدف آموزش و پرورش 23.67 درصد تعیین شده بود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار