مشارکت ناشران کتاب‌های کمک آموزشی در رعایت استاندارد‌های آموزش و پرورش

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از مشارکت ناشران کتاب‌های کمک آموزشی در ارزیابی رسانه‌های آموزشی خبر داد.

بهرام‌ محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند نظارت بر کیفیت کتاب‌های کمک‌ آموزشی گفت: در شورای عالی مصوبه‌ای به نام 828 وجود دارد که در آن نحوه نظارت بر کتاب‌های کمک‌ آموزشی و نیز سایر رسانه‌های آموزشی و کمک آموزشی تعیین و تکلیف می‌شود.

وی عنوان کرد: بر این مبنا چگونگی کیفیت رسانه‌های آموزشی و کمک آموزشی مورد بررسی قرار گرفته تا محتوای مناسب در اختیار مخاطب قرار گیرد.

محمدیان با بیان اینکه نحوه نظارت بر این رسانه‌ها و به ویژه کتاب‌های کمک آموزشی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است، اظهار کرد: در کار گروهی که بر کیفیت این رسانه‌ها ارزیابی انجام می‌داد، تغییرات مثبتی اعمال شده و در این راستا جلسه‌ای با ناشران برگزار و تصمیم بر این شد تا آنها نیز در روند ارزیابی شرکت داشته باشند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به این ترتیب روند نظارت حرفه‌ای‌تری بر کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی ایجاد می‌شود و رسانه‌های جمعی که فرآیند تبلیغ و ترویج چنین کتاب‌هایی را انجام می‌دهند باید نسبت به استاندارد‌های موجود توجه بیشتری کرده و رسانه‌هایی معتبر را معرفی کنند.

وی یادآور شد: کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی باید در مبانی یاددهی، یادگیری که هدف اصلی آموزش به شمار می‌رود، تأثیر مثبتی داشته باشند لذا برخورداری از استاندارد‌های در نظر گرفته شده مهم است.

محمدیان افزود: کار‌گروه ذکر شده همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مشارکت ناشران در آن از جمله تغییراتی است که در کار‌گروه اعمال شده است و پیش از این هم بررسی کتاب‌هایی کمک آموزشی وجود داشته است.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات دیگری که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی انجام شده تولید محتواهای آموزشی که کتاب‌های درسی سال آینده و همچنین کتاب پایه یازدهم است تا برای دانش‌آموزان از نظر تعداد و محتوا برای کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی 96 – 97 مشکلی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار