بجنورد؛

آغاز جشن عاطفه ها از امروز

جشن عاطفه ها از امروز در خراسان شمالی به صورت الکترونیکی آغاز می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل کمیته امداد استان در نشست با اصحاب رسانه گفت : سال های گذشته جمع آوری کمک های مردمی در قالب پایگاه های نیکوکاری صورت می گرفت اما امسال پایگاه ها حذف شده وسامانه الکترونیکی#1 *8877*آماده دریافت کمک های نقدی بوده که کد 058 برای استان وسایر نقاط استان کد همان شهرستان در نظر گرفته می شود .

عباس اهرابی افزود : امسال حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پوشاک دانش آموزان و۱۵۰ میلیون تومان نیز برای هزینه لوازم التحریر این دانش آموزان اختصاص یافته است که کفاف حداقل نیاز آنان را می دهد و در این حوزه نیازمند ورود جدی خیران هستیم.

وی گفت :با اشاعه فرهنگ نوع دوستی و ترویج سنت حسنه اسلامی در سال تحصیلی جدید افزون بر یک میلیارد 300 میلیون تومان اعتبار برای خدمات فرهنگی و آموزشی دانش آموزان تحت پوشش این نهاد نیازداریم .

اهرابی بابیان این که 6 هزار 600 دانش آموز تحت پوشش مستقیم این نهاد در استان است ،تصریح کرد :افزون بر سه هزار و۲۰۰ دانش آموز استان در مناطق محروم ساکن هستند که بیش از سه هزار و۱۴۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و سه هزار و۴۶۰ نفر نیز در مقاطع متوسطه قرار دارند .

مدیر کل کمیته امداد استان بابیان این که امسال برای سال تحصیلی جدید حدود ۶۰هزار تومان برای هر دانش آموز به منظور تهیه فرم مدرسه ولوازم التحریر آنها درنظر گرفته شده است اما برای رفع نیاز کتاب درسی فرزندان مددجو وکیف وکفش آنها به شدت نیازمند مساعدت خیران هستیم.

اهرابی درباره تغییر در نحوه برپایی چادرها برای جمع آوری کمک های مردمی گفت: کمیته امداد استان ۸ پایگاه مرکزی برای برگزاری این جشن در نظر گرفته که این پایگاه ها در مراکز شهرستان های استان دایر می شود.

جشن عاطفه ها در دو بخش مردمی در روز ۲۵ شهریور ماه و در بخش مدارس ۱۰ مهر ماه با نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.