اصفهان؛

بهره برداری قطار سریع السیر اصفهان- قم - تهران ۴۴ ماه دیگر

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار سریع السیر اصفهان- قم - تهران ۴۴ ماه دیگر بهره برداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس آخوندی، امروز در مراسم عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان با اشاره به لزوم توجه به معماری راه اظهار داشت: معماری راه ها امروز مغفول مانده است و باید برای اکثر راه ها در سطح شهر و جاده ها معماری راه تعریف شود.

وی بیان داشت: پیشنهاد می شود پروژه کنارگذر شرق اصفهان هم مشاور معماری داشته باشد، تا مسائل مربوط به زیبایی، نورپردازی و درخت‌کاری در نظر گرفته شود که در این صورت یکی از عوامل تصادفات در ایران که عدم توجه به معماری راه ها است، برطرف خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: قطار سریع السیر قم - اصفهان قرار بود تنها در مسیر قم - اصفهان باشد اما ما یک بخش دیگر هم اضافه کردیم که در این صورت این قطار، با مسیر قم تهران و اصفهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح، ظرف ۴۴ ماه دیگر به بهره برداری می رسد، افزود: ما در این پروژه مسیر، اصفهان را جابجا کردیم به گونه ای که قرار بود یک ایستگاه حدفاصل جمکران تا قم و یک ایستگاه حدفاصل شاهین شهر تا اصفهان باشد اما اکنون یک ایستگاه در کنار حرم حضرت معصومه (س) و یک ایستگاه داخل شهر اصفهان و یک ایستگاه هم در تهران جانمایی خواهد شد.

آخوندی در مورد پروژه کنارگذر شرق اصفهان نیز اظهار داشت: قبلا پروژه های بخش راه سازی در کشور با مشارکت ۵۰درصدی بخش خصوصی و دولتی اجرایی می شد اما اکنون این نسبت به ۷۰درصد از سوی بخش خصوصی و ۳۰ درصد اعتبار بخش دولتی تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این کنارگذر سال ۸۲ شروع شده، مدتی پیش رفت اما اوایل سال ۹۰ درگیر مسائل حقوقی، مهندسی و اداری شد، اظهار داشت: این طرح تا کنون متوقف بود و تمام مشکلات را حل کردیم و زمانی آن را کلید زدیم که وسط راه متوقف نشود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اصفهان یک شهر گردشگری و صنعتی است، افزود: این مسئله باعث شده تا کنارگذر غرب هم مورد پیگیری قرار گیرد به گونه ای که این طرح تا میدان ترکوند ادامه دارد و تا سه ماه آینده هم حدود ۱۸ کیلومتر آن تکمیل می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
7000 کیلومتر راه هوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
همه چی رو صرف اصفهان و تهران بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من باید مردم رو سوار بر ماشینهاشون با قطار برد تا جاده ها خلوت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
خیلی عقبیم ازدنیا توحمل و نقل عمومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
یه جوری گفته 44 انگار چهار روزو چهار ساعت دیگه افتتاح میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
انتشار اوراق اجاره روشی جدید برای تامین مالی بزرگراه ها و آزادراه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
ساخت کنارگذر شرق اصفهان به شکل آزادراه بتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
تو را به خدا وعده سر خرمن ندهید.