کشته شدن 5 نظامی سعودی در درگیری با مبارزان یمنی

عربستان سعودی اعلام کرد پنج سرباز این کشور طی درگیری با مبارزان حوثی در مناطق جنوبی عربستان کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پرس تی وی، سرلشکر مهیا العطیبی، فرماندۀ گارد مرزی جیزان، چهارشنبه به خبرگزاری دولتی عربستان (واس) گفت یک سرباز سعودی در منطقۀ ظهران الجنوب نزیک به مرز یمن کشته شده است.

سرلشکر ناصر ین صالح الدوجسی، رئیس پلیس جیزان، گفت یک افسر سعودی در مناطق جنوبی عربستان کشته شده است.

متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی عربستان گفت یک سرباز سعودی در درگیری‌ها در شهر الربوعه واقع در منطقۀ عسیر به شدت زخمی شده است.

در همین حال، رسانه‌های سعودی نیز از کشته شدن دو سرباز این کشور طی درگیری‌ها در مناطق جنوبی این کشور خبر دادند.

بنا بر گزارش‌ها، درگیری‌ها در هفته‌های اخیر میان مبارزان حوثی و نظامیان سعودی، به کشته شدن شماری از نیروهای ارتش و مرزبانی عربستان منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری انصارالله یمن، تک‌تیراندازان یمنی دو نظامی سعودی را در پایگاه نهوقه در استان نجران عربستان هدف قرار دادند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز یک خودروی نظامی را در همین پایگاه منهدم کردند.

در همین حال، مقام‌های جنبش حوثی اعلام کردند مبارزان انصارالله و هم‌پیمانان آنها یک پست نظامی سعودی را در منطقۀ جیزان تصرف کرده‌اند.

به گفتۀ این مقام‌ها، مبارزان یمنی در حملۀ روز یکشنبه (21 شهریور) به این مقر از راکت، خمپاره و سلاح‌های سبک استفاده کرده بودند.

این حملات در حالی صورت گرفته است که سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد از زمان آغاز حملات مرگبار عربستان سعودی به یمن، تاکنون بیش از 10 هزار نفر که اکثرشان غیرنظامی هستند، کشته شده‌اند.

عربستان سعودی حملات خود را به یمن از فروردین 1394 آغاز کرده‌است. سعودی‌ها در این حملات تاکنون بارها مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده‌اند.

رژیم آل سعود جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار