انصار الله طرح آتش بس پیشنهادی آمریکا را بررسی می کند

یک عضو تیم مذاکره کننده انصارلله یمن از بررسی طرح آتش بس پیشنهادی آمریکا توسط این گروه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، این عضو مذاکره کننده پنج شنبه گفت: یکی از مسوولان آمریکایی در نشست عمان طرحی برای آتش بس جامع در یمن ارایه داده است.

وی افزود: هیات مذاکره کننده جمعه به صنعا بازمی گردند تا طرح پیشنهادی توماس شانون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی را که در گفت وگو های مسقط ارایه شده با مقامات انصار لله در میان بگذارند.

شانون در هفته جاری برای پایان دادن به جنگ جاری در یمن با گروه نمایندگی انصارلله و تعدادی از مسوولان حزب صالح و یک میانجی عمانی در مسقط دیدار و گفت وگو کرده بود.

رویترز افزود: مقامات آمریکایی واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده اند. عضو تیم مذاکره کننده انصار الله درباره جزییات طرح پیشنهادی شانون توضیحی ارائه نداد.

جان کری 25 اگوست در عربستان گفته بود که در مذاکراتش با کشورهای حوزه خلیج فارس و سازمان ملل برای طرح از سرگیری مذاکرات حل بحران یمن با هدف تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیده است.

منبع انصارالله همچنین اضافه کرد عربستان به گروه مذاکره کننده انصار لله اجازه داده با یک هواپیمای سازمان ملل به یمن باز گردند.

جمعی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان از حدود یکسال و نیم پیش حمله نظامی را با هدف بازگرداندن دولت مستعفی منصور هادی بر سر قدرت درصنعا به یمن کشور آغاز و درهمین راستا برفراز یمن منطقه پرواز ممنوع اعلام کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار