رویترز: اقتصاد اسپانیا در مرز سقوط قرار گرفته است

خبرگزاری رویترز گزارش داد با افزایش تنش‌های سیاسی در اسپانیا، مشکلات اقتصادی این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان رویترز در گزارشی نوشت: با شکست دو انتخابات اصلی اسپانیا در تعیین دولت، دردسرهای سیاسی این کشور هر روز رو به افزایش است. در همین حال ماریانو راخوی به عنوان نخست وزیر موقت در دولتی فعال است که نتوانسته هیچ گروهی را راضی نگه دارد.

در صورتی که راه حلی برای نبود دولت قطعی در اسپانیا یافت نشود، این کشور تا قبل از پایان سال 2016 انتخابات دیگری نیز برگزار خواهد کرد.

اقتصاد اسپانیا تاکنون توانسته بدون در اختیار داشتن جهتی قطعی و ناآرامی های سیاسی بسیار، عملکرد مناسبی داشته باشد. بیکاری در این کشور از 21 درصد در ابتدای سال به 20 درصد کاهش یافته و صنایع نیز در روند رو به رشدی قرار گرفته اند.

فابیو بالبونی، اقتصاددادن موسسه اچ‌اس‌بی‌سی، اظهار کرده عواقب وضع نامناسب سیاسی اسپانیا هنوز از راه نرسیده است. به ویژه اگر این کشور نتواند بودجه سال 2017 را به زودی تصویب کند. این موسسه اعلام کرده است در صورتی که بودجه‌ای برای سال 2017 تصویب نشود، هزینه ها در سطح سال 2016 حفظ خواهد شد و این موضوع می تواند تاثیر قابل توجهی بر رشد کشور در سال آینده داشته باشد.

در همین حال اسپانیا به دلیل توجه نکردن به مشکل کسری بودجه و کاهش ندادن آن به سطح تعیین شده از سوی بروکسل، ممکن است در مواردی از سوی اتحادیه اروپا مورد تحریم واقع شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار