تبریز؛

پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی از پرداخت 695 فقره وام اشتغال به مددجویان آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی گفت: کمیته امداد استان در پنج ماهه امسال 695 فقره وام اشتغال از طریق اعتبارات بانکی و امدادی به مبلغ 101 میلیارد و 606 میلیون ریال به گروه‌های هدف پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه از مجموع وام‌های پرداخت شده 594 فقره وام از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها و 93 فقره نیز از محل اعتبارات امدادی بوده است، افزود: طی این مدت بیش از 80 میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها و 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.
 
دشتی با بیان اینکه بیش از 36 هزار طرح اشتغال در حال اجرا و تحت نظر کمیته امداد آذربایجان‌شرقی است، تاکید کرد: طرح های اجرا شده در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات بوده و اشتغال بیش از 50 هزار نفر را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال 253 مجری طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیون تومانی یا بیشتر دریافت کرده‌اند.

دشتی خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه امسال به 186 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد وام اشتغال به مبلغ 21 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توانمند سازی و خودکفایی مددجویان شاه کلید استقلال اقتصادی آن‌ها است، تأکید کرد: با اجرای طرح‌های خود اشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال اقتصادی آنها فراهم می‌شود.

دشتی با اعلام اینکه امسال سه هزار و 166 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند،افزود: در سال گذشته نیز 5 هزار و 769 نفر از مددجویان توانمند شدند.

وی پایداری طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان را یکی از مهمترین راهکارهای کمیته امداد برای خوداتکایی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم با آموزش‌های فنی و تخصصی، نظارت مستمر بر طرح‌های اجرایی، ارائه مشاوره‌های شغلی و هدایت مجریان طرح‌های اشتغال به سمت کارآفرینی،طرح های اشتغال به نتیجه مطلوب برسد. 

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی خودکفایی و توانمندسازی مددجویان را از تاثیرات مثبت اجرای طرح‌های اشتغال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون بسیاری از مددجویان تحت حمایت با اجرای این طرح‌ها خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

دشتی اضافه کرد: کمیته امداد بسته تشویقی برای اشتغال زایی مددجویان در نظر گرفته است که براساس این بسته پیشنهادی کارفرمایان در صورت بکارگیری مددجویان تحت حمایتِ، در سال نخست ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد هزینه بیمه مددجو از سوی این نهاد پرداخت می شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.