اصفهان؛

بسته تشویقی ساخت و ساز» و «وام‌های بافت فرسوده» دو عامل رونق در بخش مسکن

بسته‌های تشویقی ساخت و ساز و پرداخت وام‌های بدون سپرده‌گذاری بافت فرسوده از سوی مدیریت شهری اصفهان، دو عامل مهم در رونق بخش مسکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بسته تشویقی ساخت و ساز که از سوی شهرداری اصفهان برای خروج مسکن از رکود در نظر گرفته شده، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت مسکن در رکود قرار دارد برای خروج از این رکود و تشویق انبوه‌سازان و فعالان بخش مسکن به ساخت و ساز، تصمیمی مبنی بر ارائه بسته‌های تشویقی گرفته شد.

سیدکریم داوودی با اشاره به بسته تشویقی ساخت و ساز برای بافت فرسوده، تصریح کرد: امسال نگاه مدیران شهری برای تخفیف ساخت و ساز در بخش فرسوده ویژه بود چرا که در گذشته برای این بخش 50 درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شد اما در سال جاری 20 تا 25 درصد دیگر نیز به آن اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی مدیریت شهری احیای بافت فرسوده است، ادامه داد: با این حمایت شهروندانی که قصد ساخت و ساز در بافت فرسوده دارند از 70 تا 75 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هزینه ساخت و ساز در بافت فرسوده با این روش بسیار ناچیز شده، افزود: همچنین امکان پرداخت وام‌های بافت فرسوده بدون سپرده‌گذاری نیز اعلام شده است .

داوودی گفت : هر واحد می‌تواند تا 400 میلیون ریال وام بگیرد که با این روش‌ها فرصت برای مالکین فراهم شده تا بتوانند در راستای احیای بافت فرسوده اقدام کنند.

وی افزود : برای پرداخت عوارض و تراکم آپارتمان‌هایی که فروش نرفته، انبوه‌سازان می‌توانند تا 50 درصد مال غیرمنقول مانند زمین و آپارتمان ارائه کنند و برای 50 درصد باقی مانده نیز از 30 تا 35 درصد تخفیف بهره‌مند شوند به این معنی که می‌توانند در مجموع 30 درصد نقدی و مابقی را غیرنقدی پرداخت کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.