کرمانشاه؛

مشاوره ومددکاری تصویر نرم نیروی انتظامی

معاون اجتماعی انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی در تقابل با سایر دستگاه ها نیست، گفت: برای ایجاد امنیت پایدار، نه تنها مشارکت سایر دستگاه ها ضروری است بلکه خود مردم نیز باید به این حوزه ورود پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ "محمدرضا آمویی" عنوان کرد: این معاونت از چند اداره مختلف تشکیل شده است و با ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری به عموم مردم در غالب مرکز مشاوره آرامش و نیز دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری های سطح استان جلوه نرم نیروی انتظامی را به تصویر می کشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 658 مورد خدمت در دوایر مشاوره و مددکاری و دو هزار و 862  مورد در مرکز مشاوره آرامش ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، هشت درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه حدود 89 درصد از پرونده های ارجاعی به این مراکز به مصالحه ختم شده که 14 درصد از نرم کشوری نیز بالاتر است، گفت: مشاوران این مراکز همگی دارای تحصیلات تکمیلی هستند و رویکرد معاونت اجتماعی استفاده از نیروهای متخصص در جهت ارتقای عملکرد و رضایتمندی مردم است.

سرهنگ آمویی اظهار داشت: اختلافات خانوادگی و نزاع های فردی در صدر پرونده های ورودی به مراکز مشاوره نیروی انتظامی قرار دارند و اینجاست که همراهی رسانه ها احساس می شود تا با رویکرد آموزش و پیشگیری در بحث انعکاس اخبار حوادث، سر ریز آسیب های اجتماعی را کاهش دهند.هر چند کار نیروی انتظامی مقابله و برخورد است اما طی چند سال گذشته با رویکرد پیشگیری اجتماعی، تغییر مسیر داده و با همکاری سایر دستگاه ها، تا حدودی موفق بوده است.

معاون اجتماعی انتظامی استان به برگزاری 500 جلسه آموزشی در شش ماهه نخست سال برای جامعه هدف شامل: دانش آموزان، دانشجویان، اتحادیه های صنفی و ... اشاره کرد و افزود: پلیس های تخصصی در قالب مربیان آموزشی در سطح مساجد حضور می یابند و حتی شوراهای معتمد پلیس هم در حوزه کلانتری ها ایجاد شده است که خوشبختانه در موارد بسیاری موفق عمل کرده اند.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: در مدت مذکور 40 جلسه تعاملی با ادارات و سازمان های مختلف برگزار شده است که برای پیشرفت کارها از حضور رابطان اجتماعی که از کارکنان ادارات هستند، بهره می گیریم و بیش از 160 جلسه در حوزه پیشگیری اجتماعی با این عزیزان داشته ایم.

وی گفت: برگزاری 20 مسابقه انتظامی اجتماعی از صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه، برگزاری 30 مورد نمایشگاه، استفاده از تئاتر خیابانی با همکاری آموزش و پرورش، ارسال 164 هزار پیامک آموزشی برای همشهریان در سطح استان، حضور کارشناسان در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و شناسایی و حمایت از سمن ها فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بخش دیگری از اقدامات این معاونت است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.