مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک، خواهان باقی ماندن شهروندان مهاجر خود در انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «رابرت فیکو» نخست وزیر اسلواکی روز گذشته گفت کشورش به همراه مجارستان، لهستان و جمهوری چک هرگونه توافقنامه درخصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را که مغایر حق شهروندانشان برای کار در این کشور باشد، وتو خواهند کرد.

سران کشورهای اروپایی روز جمعه برای اولین بار به منظور بحث درمورد رای غیرمنتظره مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در براتیسلاوا – پایتخت اسلواکی – تشکیل جلسه دادند و در حال حاضر، یکی از دغدغه‌های اصلی آنها، موضوع مهاجران بی‌شماری است که در پی رکود اقتصادی سالهای اخیر برای کار به انگلیس مهاجرت کرده‌اند. 

فیکو روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با رسانه‌ها هشدار داد اتحادیه اروپا پیش از آنکه به موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وارد شود، باید چاره‌ای برای بحران مهاجران شاغل در این کشور بیندیشد.

به گفته وی، 4 کشور واقع در اروپای مرکزی موسوم به گروه «ویزگراد» یا «وی 4،» مخالف تحمیل قوانین اجباری مهاجرت از سوی اتحادیه اروپا هستند و برای محافظت از حق شهروندان خود برای کار در انگلیس تن به هیچگونه مصالحه‌ای نخواهند داد.

فیکو در ادامه تصریح کرد مادامیکه کشورهای "وی 4" شامل اسلواکی، مجارستان، لهستان و جمهوری چک حقوق شهروندان خود را برای مهاجرت و کار در انگلیس تضمین‌شده نبینند، هرگونه توافقنامه میان این کشور و اتحادیه اروپا را وتو خواهند کرد. 

در حال حاضر، انگلیس اعلام کرده است فرآیند رسمی و دو ساله خروج از اتحادیه اروپا را در سال جاری میلادی آغاز نخواهد کرد؛ اما «ژان-کلود یونکر،» رئیس کمیسیون اروپا، در نشست روز جمعه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از این کشور خواست هرچه سریعتر این فرآیند را آغاز کند. 



انتهای پیام  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار