اردبیل؛

بهره مندی 5 هزار و 200 دانش‌آموز اردبیلی از خدمات کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز اردبیلی از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز زلالی در همایش مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 2 درصد از کل دانش‌آموزان استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند به طوری که کمیته امداد استان 5 هزار و 200 دانش آموز نیازمند را تحت حمایت قرار داده و با ارائه خدمات مختلف آموزشی و فرهنگی تلاش می‌کند تا آتیه‌ای روشن را برای آنان به ارمغان آورد.

وی گفت: در سطح شهرستان اردبیل 356 رابط فرهنگی با کمیته امداد همکاری دارند که در سایه این همکاری‌ها توانسته‌ایم علاوه بر جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان، آنان را به مقاطع و مدارج بالاتر تحصیلی و علمی رهسپار سازیم.

زلالی با بیان اینکه بررسی مشکلات دانش آموزان و فراهم سازی زمینه تحصیل بهتر برای آنان موجب کاهش فقر در خانواده‌ها می‌شود، افزود: کمیته امداد با ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های خدمات مشاوره‌ای، آموزش مهارت‌های زندگی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی می‌کوشد تا زندگی سالم و به دور از هرگونه آسیب را برای خانواده‌های تحت حمایت رقم بزند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به فعالیت رابطان فرهنگی در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کرد: نقش رابطان فرهنگی در جلوگیری از ترک تحصیل و افت تحصیلی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است به طوری که آنان با تلاش‌های خود و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم می‌کوشند تا علم آموزان نیازمند بی‌دغدغه و آرامش خاطر به تحصیل خود بپردازند.

وی با بیان اینکه محور اصلی خدمات این نهاد توانمندسازی خانواده‌ها است، گفت: در کنار درس و تحصیل، به دانش‌آموزان مقطع متوسطه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود تا آنان براساس علاقه و استعداد خود بتوانند پس از فراغت از تحصیل شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
درود به شرفت آقای زلالی هم کارمندات از شما راضی هستند هم مددجوا کاش مدیر کل بهزیستی و اطرافیاش هم یه کم از شما مهربانی و نیکی به همنوع و یاد می گرفتن